Fredag - Söndag v.11

Fredagen den 19/3

I dag så va jag och Henke barnvakt åt Jonathan och Mathias, syrran och Anders åkte i väg med tvillingarna. När de kom hem efter knappt 1.5 timme så berättade syrran att hon fick sitt körkort, vi blev jätte glada och så firade vi det med tårta.

Nu har de kommit hem igen:)


Vi åkte hem och vilade upp oss en stund för att sedan åka vidare hem till Hanna och Jason. När vi kom dit blv vi bjudna på god mat och sen satte vi oss och kollade på film. Vi hade jätte trevligt:)


Lördagen den 20/3

Henke körde över mig till syrran innan han skulle vidare till sin lillebror Micke för en heldag med spelande. När jag kom hem till syrran så va hon sur som satan själv, vi pratade lite medans Anders och Jonis åkte i väg på en tur. Jag provade kläde som jag hade beställt och när jag precis va klar så kom Linda och dottern Ida in genom dörren. Gud va kul att träffa dem sist jag såg dem va ju för minst 7 månader sedan. När de varit här ett tag så kom Sandra och Wille så det va fullt hus, vi satt och fikade samt pratade om allt och inget medans barnen va i lekrummet vill säga övervåningen och lekte. När kl va närmare 18 så kom Henke och hämtade mig så körde han mig hem till Matilda, när jag kom dit fick jag och Nova ett glatt välkomnande. Ungarna va jätte glada och hundarna ännu gladare. Matilda och jag satt och snacka en stund innan hon började med maten, hon bjöd på fläskfilé med pommfritt och beasås samt sallad MUMS :) . När vi käkat så satt vi och snackade lite till samt drack te, syrran hämtade mig vid 21:30 tiden så åkte vi hem till henne.  Henke kom vid 23 tiden och hämtade upp mig.

Hos matilda:)

Hos syrran igen:)

Söndagen den 21/3

I dag så åkte jag och Henk hem till syrran för att diskutera hur dagen skulle bli, Henke och Anders tog med sig Jonathan i Henkes bil och åkte i väg till sthlm för att kolla på en bil som Anders och syrran va intresserad av. Jag och syrran gjorde klart tvillingarna och Mathias sen lastade vi in i bilen och det va meningen att vi skulle åka till graven men det va sådant oväder så vi ville inte packa ut ungarna ur bilen för en sådan sak så vi åkte hem till Matilda så hon fick gosa tvillingar. När vi kom dit så sov Mathias i bilen så vi väckte honom så vi kunde ta oss in, när vi väl kom in så slocknade han i syrrans famn. Vi drack te och pratade lite så fick Matilda snusa på barnen innan vi åkte vidare till Pizzerian för att hämta mat som Sandra beställt åt oss. När vi sedan kom hem till Sandra så va hennes mamma där, vi satte och och käkade allihoppa förutom prinsen för han har ont i magen stackaren.  När vi käkat så fikade vi lite innan Sandra och syrran åkte i väg för att fixa välling och mjölkersättning. Jag stannade kvar med tvillingarna och Mathias samt att Sandras lilla syster Sabine och hennes mamma va kvar så jag fick hjälp med barnen. Wille la sig i min famn och lyssnade på musiken som va på min mobil medans Mathias samlade alla bilar i mitt knä och Sabine och Britt hade varsin tvilling i famnen.  När syrran kom tillbaks så gjorde vi oss klara och åkte hem till henne, när vi kom dit så han vi inte mer än in och lägga tvillingarna samt sätta på Cars till Mathias ina Henke och kompaniet kom.  Vi satte oss och fika med te och kaffe så fick ungarna lite försenad lördagsgodis och så pratade vi för fullt.. Efter att ungarna fått nya blöjor och nattats samt matats så åkte jag och Henke hem nu ligger ha och sover och jag tänker göra honom sällskap. I morgon blir det utflykt med syrran igen :)

Syrran och Sandras lilla syster Sabine:)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0