Onsdagen den 100317

Hej hej i går så gick jag över till syrran på eftermiddagen, de kom hem från sjukhuset på dagen men jag tänkte de kunde få komma hem lite innan jag stormar in. När jag kom vid 17:30 tiden så försökte syrran väcka lilla Emilia så hon kunde äta men hon ville inte vakna, undertiden så låg pojken i min famn. Anders gick upp och nattade Jonathan och när Emilia fått sitt så tog jag över henne så syrran kunde amma killen. Då kom Henke hem till syrran, han hade3 varit i garaget och fixat lite. När syrran va klar med amningen så tog jag och mamma Lill killen så bytte vi på honom och Henke hade Lill tjejen. När vi va klara så skulle mamma natta Mathias men efter en stund så gav hon upp och så tog Henke över. Vi åkte hem vid 20:30 tiden för jag ville kolla på serier.


Ligger och väntar på att vi ska gå.

goaste lil killen ligger hos pappa Anders

Hos moster ligger man bra.. Lilla Emilia ligger mätt och belåten i mosters famn medans lil killen väntar på att få ersättning eftersom han inte fick i sig så mycket mjölk

 

Nu får Emilia ligga hos Henke:)


 

Hej hej!

I dag så kom Henke hem på lunch som vanligt och när vi va klara så körde han mig till Klara enheten som ligger på sjukhuset. Jag va där i ca en timme sen kom Henke och hämtade mig så åkte vi hem till syrran. Det va meningen att vi skulle vara barnvakt eftersom de va på sjukhuset och tog prover på tvillingarna. Men när vi va på väg så ringde de och sa att de va klara så vi behövde inte men vi åkte dit i alla fall… Henke är ju inte så förtjust av att hålla i så små barn men vi har lassat på honom dem så han vänjer sig och i dag blev jag glad, när han erbjuder sig att ta Lill killen. Min älskling är så fin när han håller i barn.  När vi varit hos syrran ett tag så åkte vi hem så Henke kunde vila lite innan vi skulle till gamla vårdskolan och få vetskap om förlossning samt allt efter en förlossningen. När han vilat klart så käkade vi lite innan vi skulle i väg men så upptäckte vi att jag tagit fel på vecka så det är inte förens nästa vecka..Vi tog en promenad med Nova och sen åkte vi och handlade lite mat så i morgon blir det pankakor till älsklingen… Nej nu sak jag gå och ta min sambo sällskap i sängen ha det så bra så får vi se när vi ses igen….

 

Henke med tvillingarna:)

 

Nu har Emilia fått kommit till pappas knä i stället

Henke nöjer sig med lil killen:)

 

Jonathan dricker från två olika glas för att se om saften är godare i det andra glaset..Hahahahahaha

 

Nu får lil killen sova i sängen en stund.

 

Strax där efter så kom syster och och la sig bredvid.

 

Jag fastnar vid en underlig tanke hela tiden.

När mamma skulle hämta mormor så ville Jonis följa med men han ville sitta fram, så då satte Claudia Jonathan i knät och förklarade för honom att han inte kan sitta fram för att mamma har en airbag där fram och att han kan skada sig om den vecklas ut ,de förklarade även att man måsta vara 145 cm lång för att få sitta fram och vad gör Jonathan. Jo han kliver ner och säger att han inte kan sitta fram i mommes bil för att det är en ballong där som han kan skada sig på. Hur många 3 åringar kan man förklara en sådan sak för och de förstår???? Nog för att vi vetat länge att han är väldigt intelligent men det är så fascinerande att se.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0