Dessa dagar 100121-100125

Dessa dagar har det inte varit så mycket !

TORSDAGEN DEN 21/1

I dag så åkte jag ner för att gå till tandläkaren och sen va det en massa väntande innan de andra kom ner på stan. Jag gick in på Mc Donalds och tog en frukost sen bar det av till Försäkringskassan för att lämna in papper. När jag va klar så kom syrran ner så då följde jag med henne till Försäkringskassan och sen gick vi och mötte upp Mathilda och Johanna. När vi mötts så gick vi och käkade på Vivaldi och sen in i lite butiker innan vi gick vidare för att fika men när vi satt oss så kom jag ju på att jag skulle vara på Adecco kl 13 och hon v 12:50 så det va till att skynda sig. När jag va klar med det så köpte jag lite fikabröd och sen bar det av hem för att ta ut Nov a samt göra mig klar innan Pedro och hans tjej kom på besök. Nu kanske ni alla undrar vem Pedro är, jo förstår ni jag och Pedro va bästa vänner från 2-8 klass sen hände det lite så vi slutade umgås men så har vi tagit upp kontakten igen och i dag så kom han äntligen och hälsade på efter 16 långa år. Jag va självklart nervös eftersom det är så länge sedan vi sågs och allt men det gick jätte bra när de kom. Vi pratade gamla minnen och han berättade hur han haft det och hans tjej berättade vart hon bodde och allt, ja det kändes som förr inte kan man tro att det är 16 år sedan vi sågs inte. Och vi kommer att träffas snart igen hoppas jag, han bor i Malaga igentligen men är i Sverige för att plugga och träffa alla vänner och familjen så han kommer att vara här i ca 5 år sen får vi se om han flyttar tillbaks eller om han stannar. Henke va så snäll mot dem och jag va så stolt över att visa upp min älskade Henke för Pedro.

På försäkringskassan!

Mathias

 

Pedro med sin son!

 

FREDAGEN DEN 22/1

I dag blev jag bjuden på mat hos syrran, jag och Nova tog oss en promenad över vid 15:45 och normalt fall så brukar det ta 10 min att gå till henne men nu tog det nästan 30 min att komma hem till henne. Jag har fått så ont när jag går så det går sakta, när jag kom satt de redan och käkade och när jag försökte ta kort på mina älsklingspojkar så skulle de bara flörta med mig så bilderna blev ju inte de bästa..Henke kom när han slutat och käkade lite Tacos han med sen kom mormor och mamma över med kläder som mormor stickat åt våra må barn som vi väntar. Vi fick en söt tröja och en mössa så fina så. Jag ska be henne sticka fler tröjor i större stolekar hon är så duktig min mormor på både att sticka, virka och sy. Jag och Henke åkte hem efter en stund och tog det lugnt.


Så flörtar man för fullt!

 

Jag med min tjockis mage!

 

Nova bus!

 

Henke!

 

Den fina tröjan och mössan som mormor stickat!

 

LÖRDAGEN DEN 23/1

När jag och Henke hade varit i väg och handlat present till Sigge så åkte vi hem och käkade och sen åkte Henke till sin bror och jag åkte hem till syrran och Anders. De hade lagt barnen och när de va klara så åkte Anders i väg till affären medans syrran började med Pizzan. När den va klar kollade vi lite på tv samt käka sen satte vi på filmen 2012, Henke kom vid 23 tiden och inte va filmen klar då inte fast jag trodde ju det så han fick lov att se resterande på filmen. När den va klar så åkte vi hem.

Den goda Pizzan!

Goa Nova!

Bättre än så här blir det inte..

 

Nova myser framför brasan!

Det blåser varmluft från öppnaspisen!


 

Min trötta älskling


SÖNDAGEN DEN 24/1

I dag så tog vi det ganska lugnt men när kl va närmare 15 så åkte vi hem till Emma och Danne för att fira Sigges 1 års dag. När vi kom dit så va det massa folk där vi stod i köket och pratade lite och sen satte jag mig med svärmor och Sigge i köket. Vi käkade god tårta och kakor sen gick vi ut i vardagsrummet och pratade med allt och alla. Det va en så grymt söt liten kille där som jag blev helt såld på Liam hete han och är mulatt så himla charmig. När kl va närmare 19 så åkte vi och hämtade mat på Spicy Hot och så åkte vi hem och käkade.

 

Hemma hos Emma och Danne!

GRATTIS Sigge På 1 Års Dagen Önskar Farbror Henrik och Tant Jessica

 

MÅNDAGEN DEN 25/1

I dag så har jag varit hemma och fixat lite med tvätt och våran nya damsugare som vi har på övervåningen. När jag va klar så tog jag och Nova en promenad till syrran och där va de mina charmtroll. Vi satt och snackade lite innan Anders gick ut med Jonathan och lekte och syrran ställde sig och lagade mat. Mamma kom in mitt i matlagningen och då tog hon hand om Mathias undertiden som vi lagade mat och snackade. Sen satte vi oss och käkade och pratade om barnvagnar, när vi va klara så gick ungarna upp och självklart ville ju Jonis visa sitt rum som de gjort i ordning fast syrran säger att det är mer som ska fixas så det ska bli intressant. Det va jätte fint i hans rum och han va så stolt över alla bilar som va på väggen. När det va klart så gick jag ner och satte mig och prata lite med mamma och syrran innan vi började göra oss klara för att åka över till gammel mormor med andra ord min mormor. Henke kom medans mamma klädde på Mathias och så åkte vi i väg när alla va klara. När vi kom dit så hade mormor satt på kaffe och te så det va bara att böja fika, vi satte oss och snacka om allt och inget och när vi skulle åka så la jag mig på golvet och lät ringen min hänga över magen så enligt myten så blir det en pojke. Jonathan la sig bredvid mig på golvet och när jag frågade honom va det skulle bli för kön på bebisen så sa han ju självklart en pojke ska det bli moster. Ja vi får se om Jonis och Henke har rätt nu eller inte? Ska bli intressant tycker jag. När kl va närmare 19 så åkte vi hem och när vi kom hem så tog vi en promenad med Nova och så fick hon mat när hon kom hem, jag satte i gång med tvätten när vi kom hem och sen gick jag ner till datorn medans Henke och Nova la sig och vila en stund.

 

Hos syrran!

 

Mathias dansar!

 

Pastasås med brocoli och socker ärtor!

Jonis älskar socker ärtor!

 

Men han är ju bara för mysig.

 

Jonis rum!

 

Hemma hos mormor och morfar!

Morfar!

 

mormor!

 

Jonis, mamma och syrran!

 

 

Hemma hos oss!

Två trötta hjältar.

 

Barnrummet, nu börjar man komma någon vart men det är lite som saknas ännu!

Tusen tack alla för alla fina saker vi fått till våran bäbis, tack vare er så behöver vi inte köpa så mycket själva. Åter igen tusen tack till

Sandra L

Sandra & Micke

Emma & Danne

Mamma

Maria

Syrran & Anders

Melle

Monika & Lasse

Maggan/Svärmor

Mormor & Morfar

Har jag glömt någon så tusen tack åt er med.

 

Min älskade damsugare man kan ta av en del från den så blir det en hand damsugare.

 

 

 


 



Kommentarer
Postat av: sara

jätte fin mage ju :) och super duper fint rum åt kotten... kommer snart över..Puss

2010-01-27 @ 00:32:13
Postat av: Jessica Björklund

Tack gumman du är så go... Jag längtar tills ni kommer över så vi kan prata massa skit..ler..

puss på dig hjärtat...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0