Dagarna 100127-100129

Onsdagen den 27/1

Jag åkte ner på stan med syrran och Mathias efter att syrran lämnat Jonis på dagis, vi gick till Myrorna för att kolla efter en gammal hylla som jag kunde måla om och fixa upp för att sedan ha den i barnrummet med böcker men hittade inte någon sådan. När vi va utanför så intervjuade VLT oss sen gick vi till apoteket samt till Bokia i Sigma. När kl va 11 så gick vi till Mongoliska och satte oss vid ett stort bord för vi skulle möta upp Sofia T, Sofia E, Henke samt Hanna. Vi käkade och fikade lite sen gick jag och Sofia till Classe och syrran åkte hem, jag köpte ett fotbad så nu kan mina svullna gravvo fötter äntligen få njuta i varmt skönt bubbelbad.. Sen åkte vi hem, när jag kom hem vilade jag mig lite så kom Henke hem och mös lite innan jag kastade mig i duschen och sedan mötte upp Anette. Vi åkte hem till Maria på Ljusparty och det va riktigt trevligt må jag säga, när kl närmade sig 20 så åkte vi hem igen.  Jag och Sofia möttes upp med hundarna borta vid skolan så de fick leka av sig lite sen gick vi hem och jag tog det relativt lugnt.

MONGOLISKA

LJUSPARTY

LEKSTUND MED AXA OCH NOVA


Torsdagen den 28/1

I dag så mötte jag och Nova upp Sofia och Axa så fick hundarna leka av sig och när de hållt på ett bra tag så gick vi in till mig och fikade lite samt pratade om hundar och barn. Våra tankar och funderingar kring allt i dessa ämnen och något Sofia sa som va ganska intressant va hur mycket jäkla fördomar de har inne på familjeliv. De hade frågat om man skulle välja att rädda ett främmande barn före sin hund och då svarade ju Sofia att hon tar sin hund först och det kunde inte folk förstå. Hur kan man välja en hund före ett barn jo det sak jag nu förklara det är fan lätt. Om du inte är barnkär och du har inga egna barn utan bara hund så blir ju hunden som ett barn för dig så jag skulle göra samma sak om det inte gällde syrrans ungar förstås. Nej varför ska ett barn vara mer värd än ett djur???  Nog om det när Henke kom hem så gick Sofia och vi åkte och handlade lite Advocate samt lite mat sen va det raka vägen hem. Jag mötte upp Anette och Lucky senare på kvällen så då fick hundarna busa av sig lite innan vi gick hem.

SNÖKUL MED AXA OCH NOVA


Fredagen den 29/1

I dag kom Åsa på besök och det va jätte trevligt att träffa henne igen, vi fikade och pratade för fullt om allt och inget sen gick hon hem vid 11:30 tiden . Jag fixade mat så kom Henke hem vid 12 tiden, han hade ont i huvudet så han käkade och så åkte han tillbaks till jobbet. Jag gjorde mig klar så gick jag och Nova ut och busade lite i snön, när vi skulle hem så såg va att varje träd va fullsatt med fåglar och alla buskar va fulla med fåglar. Nova ville jaga dem men det fick hon inte så när vi kom fram till tomten så började hon busa i snödrivan som vi har på framsidan. När vi sedan kom in så han jag inte mer än sätta mig så kom Henke hem. Han la sig på soffan i gästrummet eftersom jag satt här inne och spelade på datorn, Nova blev ju självklart glad över att husse kommit hem så de la sig båda två men bara Henke somnade. När kl va 17:18 så vaknade Henke och då fick han göra sig klar för vi skulle åka till Mathilda och Tony. När vi kom dig hade syrran och familj redan kommit, vi fikade och snackade massor sen åkte jag och Henke till Ibbes och hämtade mat till oss och syrran. När vi va klara så åkte vi hem till syrran och då va båda ungarna vakna, de hade självklart somnat i bilen på vägen hem så de va inte så trötta. De va jätte goa och dansade och busade för fullt sen la sig Henke med Mathias i soffan och gosade medans syrran la Jonathan. När vi kollat klart på tv så åkte jag och Henke hem, när vi kom hem så gick Henke ut med Nova och sen tog han sig en citadon och gick och la sig. Jag satt och lallade runt på Facebook då jag helt plötsligt så att mamma hade gått med i det, vi satt och snackade på Facebook ett tag sen började jag blogga och nu tänkte jag kasta mig i säng jag med…

 


 

De tokiga fåglarna!

 

Bus hemma på tomten!

 

Gos med husse!

 

HOS MATHILDA OCH TONY!

Donna

 

Diva och Bella!

 

Diva ligger i mitt knä och gosar!

 

Nova blir avis på Diva!

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack mitt hjärta för rak och ärligt kritik! Jag älskar dig för det =)

Jag o sara planerar att komma över i veckan =) Vi får höras om det! Kram!

2010-01-31 @ 15:39:04
URL: http://ghola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0