Ullared :) 2010

Hej hej.

Ja du vad har jag för kul att berätta om Ullared...Det är nestan som Ö&B fast grymt mycket större....Resan är oendligt lång så man bör ju absolut åka med rätt personer för att inte slå ihjäl varandra :) Och när man väl är där så lär man ha kläder på sig för att kunna va ute i kön länge eller om man har sådant tur som vi att det inte är någon kö :) Ha sköna skor på sig är a&o för annars pallar man inte länge kan jag lova.

 

NU till systrarna Björklunds Ullareds resa :)

Den började på måndag kväll vid ca 21 tiden, nu satt vi i bilen på väg ner mot Emmas lägenhet där vi skulle kvarta tills tisdag då det blir schopping för hela slanten :). Vi åkte i ca 20 mil innan vi stannade för att tömma blåsan samt köpa massa redbull så man skulle kunna hålla sig vaken. När vi sedan åkte vidare så hade vi både Anders i luren samt gps och ändå så lyckades vi åka fel :). Men inte blev det nå sura miner för det heller, nej vi fortsatte på det vackra vinterlandskapet och körde. När klockan va närmare 02:00 så närmande vi oss Emmas lägenhet, :) men fy fan vad hal det va det må jag säga, syrran hade bromsen i och ändå så gled bilen ner för backen. JA det va riktigt halt och vi va även på väg att snurra med bilen men det styrde hon bort ganska bra och det va mitt ute i ingenstans på en skogsväg så vem hade hittat oss där om vi åkt av. Och hur många djur va det inte som sprang över vägen när vi åkte. Syrran fick bromsa tvärt åt 4 st på vägen till Emma. När vi väl kom fram så va det inte mycket mer än att packa oss ur samt leta reda på lägenheten :) , den hittade vi ganska så snabbt. När vi kom in så bäddade vi säng samt bäddsoffan och så tvärsomnade vi båda två.

På väg till Reftele

Dag två:

Nu har vi vaknat till efter två samtal som veckt mig på morgonen, klockan är nu halv 10 och vi gör oss klara med dusch packning och allt sedan beger vi oss till bilen igen. Nu bär färden av till Ullared :) Man är förväntansfull efter att ha sett massa avsnitt av just Ullared, när vi äntligen kommer fram så må jag säga att jo tack du det va inte lätt att hitta en parkering till syrrans stora bil. Men efter mycket om och men så hittar vi en parkering långt bort bland bergen, och när vi går neråt mot Ulla så åker det en bil så då får jag stå på parkeringen och vackta medans syrran rusar till bilen. När hon parkerat den så går vi vidare ner mot afärerna. Jäklar det va inte som jag trodde må jag säga, det är många afärer och matställen mellan ulla och parkeringarna. Vi gick och tog oss varsin vagn och sedan skyndade vi oss in från kylan. När vi kom in så kände man igen sig från programmen, men jäklar vad stort det va. Jag tröttnade redan efter vi vart på nerdersta våningen där de har allt från djur och fritid. Jag hittade en bädd samt halsband till Nova och sedan gick vi upp till entrevåningen och den är ju sjukt stor. Vi gick ofta skilda vägar här uppe men hittade på varandra via ett telefon samtal...När vi kom så va det lagon med folk men senare mot eftermidagen så kom det sjukt mycket folk. Det va svårt att ta sig fram på vissa avdelningar som tex elektronik, leksaker, hemtextil och kosmetik. Man fick ställa i från sig vagnarna och går och hämta det man ville ha...Vi käkade lite vid 13 tiden och sen fortsatte vi med shoppandet. När kl va nermare halv 6 så gick vi och fika för att vila fötterna lite som va helt slut. I slutet så va vi så trötta på det här så vi orkade inte ens engagera oss i det vi höll på med. Nu ville vi bara hem, så vi gick till kassan och det va ju en lång kö så att styå helt stilla en lengre tid gjorde ju inte fötterna gladare. Det posetiva, jag han bara röka två cigg på 9 timmar och jag tappade inte förståndet mer än det redan är tappat :) . När vi sedan hade lassat in i bilen så satt vi en stund innan vi åkte vidare mot Västerås, klockan är nu 20:30 och den långa färden hem har börjat. Vi stanade vid och käka på en Max i Värnamo och sedan fortsatte vi hemmåt. Vi fick stanna ytterligare två gånger för att hålla oss vakna, jag fick lyxen att sova en liten stund medans syrran körde men utan dessa två feminuters stoppen så hade jag sovit hela vägen....Vi va framme i härliga Vesterås kl 03:00 så då åkte vi och tanka och sedan hem till mig för att släppa av mig och alla kassar innan syrran åkte vidare hem.

Gör oss klara för att åka till Ullared.

Där inne är lägenheten vi sov i.

Nu är vi på väg.

 

På väg hem!

Bilen är nu lastad och klar för hemfärd.

Nu kör vi :)

Vad kan jag säga om allt detta då, hmmmmm jo att jag inte kommer att åka till Ullared på minst ett till två pr igen. För långt och för mycket att kolla på, jag pallar fan inte det, nej ska jag ha något därifrån så skickar jag med pengar med någon som ska dit så får de köpa med det jag vill ha. Jag / vi såg både Morgan och Boris och jag må ju säga att tv gör dem inte rättvisa. Morgona är mindre än han ser ut på tv och Boris ja du det va rena rama tunntarmen. :)

 

Morgan.

Boris.

Bilderna är hemtade från Google.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Galet va mkt grejer ni handlade!!! Men roliga kort...å förstår dig när du skriver att du inte orkar...hahahhahaa!!

2010-12-17 @ 13:11:59
Postat av: Jessica

Vagnen på bilderna är min vagn sen hade syrran en vagn med lika mycket i, samt att syrran har en 7 sittsig bil och vi har tagit bort alla säten förutom våra två och bilen blev helt full där bak..ler...

2010-12-17 @ 14:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0