Årets första grillning :)

I dag så blev jag väckt av min syster vid halv 10 tiden, det ringde frenetiskt på klockan så jag borde ju ha förstått att det va honJ. Vi pratade lite och sen vid 10:30 så hämtade hon Mathias på dagis, när hon va klar så körde hon till Sandra för de skulle fixa lite. När jag och Henke käkat klart så ringde hon och så kom hon över till oss med tvillingarna. Vi satt och snacka om allt och inget sen gick hon och hämtade Jonathan på dagis medans jag va kvar med tvillingarna, när de kom så började Jonis att leka och vi höll på med tvillingarna. Vi viste inte vad vi skulle hitta på en vacker dag som denna så vi bestämde oss för att åka hem till syrran och grilla eftersom det är så otroligt fint väderJ.  När vi varit hemma hos henne en stund så åkte vi i väg för att handla lite inför grillningen, Henke åkte och hämtade Nova och sen bar han av till syrran så när vi kom så va Henke uppe med de stora barnen och Anders med de små barnen.  De började fixa med elden medans jag och syrran höll på i köket, ungarna va ute och efter en stund så kom Mathias in och va med oss i köket. När kl va närmare 17 så käkade vi och jag säger då det ”FY FAN VAD GOTT”, när vi käkat klart så gick ungarna in och kollade på tv så vi fick lite lugn och ro medans vi fikade. När vi fikat ett tag så va det dags att göra klart barnen för sängen, jag och Henke satt ute och efter en stund gick vi in och satte oss. Vi va kvar tills kl va närmare 22:30 då åkte vi hem och så tog vi en runda med Nova bus och när vi kom in så hjälpte Henke mig med disken sen gick han och la sig, jag va uppe för att kolla min mail samt fb men nu blir det till att kasta sig i säng. CIAO!!!!

Henke med Gabriel!

Mathias plockar russin från golvet

Jonis sitter och väntar på maten:)

Ungarna får börja

Nu är vi alla vid bords:)

 

Nu har vi kommit in

Pappa Anders med Gabriel

 

Två som har däckat, Emilia ligger skönt i Henkes famn:)

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0