Tisdagen den 8/9-09

Hej hej!

Nu har det hänt ganska mycket dessa dagar.

SÖNDAG:

I dag åkte jag hem till Sandra M och kollade läget jag va där hela dagen och satt i telefonen så gott som från jag kom tills jag åkte hem. När jag åkt därifrån så hämtade vi upp Matilda och gick ut med hundarna så de fick busa av sig sen åkte vi hem till oss och kollade på en film. Sen körde vi hem Matilda och Signe och så åkte vi och köpte cigg innan vi kom hem för att sova.

Dagens bilder!


MÅNDAG:

Hej i dag så mötte jag upp Sandra L så tog vi varandra sällskap hon skulle till ICA Ettan och jag till bussen. När vi skildes åt så åkte jag och Nova hem till Sandra M, när vi kom dit så snackade vi mycket om en viss sak och sen satte hon igång och lagade kalops medans jag och hundarna tog henne sällskap. När Henke slutade jobbet så åkte vi alla hem till oss men vi gjorde ett stopp vid affären, sen va det hem och laga mat. Det blev Lax med potatis och sås och självklart så fick jag inte behålla maten. Vi kollade på film efter maten och när den va klar så tog vi hundarna och gick hem till Louis för att hämta Matildas dator. Sen begav vi oss hem till Matilda hon mötte upp oss utanför och så tog hon datorn och hämtade ut Signe. Vi började gå mot Bjuran där Sandra bor och när vi kom fram så satte vi oss utanför och tog en cigg innan vi gick hem igen. Nova och Signe fick vara lösa nästan hela vägen och när vi närmade oss Malmaberg så ringde jag Henke och så följde Matilda med mig till Asiatiska restaurangen och där vände hon och gick hem och jag mötte upp Henke vid macken. Henke tog Nova och så gick vi hem, när vi kommit förbi bilvägen så släppte vi Nova och då fick hon Staffe ryck vi skrattade för fullt åt henne och så gick vi in. Det va sängen som ropade så fort vi kom in.

Dagens bilder!

Sandra lagar mat!

Två som hoppas på att något ska ramla på golvet!



TISDAG:

I dag så har jag varit hos barnmorskan, det började med att jag skickade in Henke i duschen och när han va klar så va det min tur. Han gav Nova mat och så gick han ut med henne medans jag duschade, när jag va klar så ringde vi Matilda och så hämtade vi upp henne och Signe.  Henke körde ner oss på stan och så åkte han till sitt jobb, vi gick in och satte oss för att vänta och i början va det bara vi där men lagom till kl va halv 9 så va det fullt med folk där. De ropade in oss en efter en med förnamn så när det va min tur så gick en annan tjej in som hette Jessica men så kom hon ut oh så frågade de efter Björklund och då gick jag och Matilda in så började min barnmorska att förklara hur allt går till och så började hon ställa massa frågor och när vi kom fram till rök frågan så kom vi fram till att jag har gått ner till ca 5 cigg om dagen och det tyckte hon va bra eftersom jag annars röker 20 cigg om dagen. Hon sa till mig att sluta men att jag skulle trampa ner i min egen takt för om jag ändas gör det för andra så kan jag stressa upp kroppen och då är det risk för missfall. Hon förklarade även vad som händer med ett barn som har en rökande mamma och sen gav hon mig broschyrer om mat och rökning samt hur det går till under en förlossning. När vi pratat klart så beräknade hon att jag antagligen kommer att få den 3 Maj 2010 men att det inte är säkert förens jag tagit ultraljudet och det blir i december. Hon trodde att jag va i vecka 6 och så fick jag en tid den 22 september men jag ska komma redan nästa vecka och ta prover så de vet hur mina värden är och om jag har några sjukdomar. När vi gått därifrån så gick vi till Johanna och Toros kafé och handlade mackor sen åkte vi hem till mig och satte oss framför tv och käkade. Henke kom hem på sin lunch och då satte vi på en film men jag och Matilda va så trötta så vi gick och la oss på sängen och Henke åkte tillbaks till jobbet. När jag vaknade vid 14:25 så låg Nova bredvid mig och Signe nedanför mig, Nova hade passat på att hoppa upp när Matilda gått till datorn. Vi tog och gick till plan på framsidan och där fick hundarna busa av sig innan Matilda och Signe gick hem vid 16 tiden. Jag gick hem och när jag precis kommit hem så ringde svärmor så vi satt och snacka ett bra tag . Henke kom hem efter jobbet och då kollade vi lite på tv innan vi åkte hem till syrran . När vi kom dit så va de inte hemma men de va på väg så vi väntade, jag satt och rökte men när jag såg att bilen kom så släckte jag ciggen och gick in på altanen och satte mig. Jag tycker inte att de ska behöva se mig röka eftersom jag vet va de tycker om det, Jonathan kom och berättade att de åkt bil och så frågade han Henke om han kunde få en gitarr i julklapp. Han kallar Henke för jultomten så mamma och syrran hade sagt till honom i affären att han skulle fråga jultomten om han kunde få en gitarr i julklapp och då hade han sagt att han skulle fråga Henke eftersom han är jultomten. Vi gick in och så satte vi oss i vardagsrummet och snackade lite medans ungarna gjordes klara för att sova. När de va klara så kom mamma med en påse och frågade om det va godkänt och i påsen så va det en stickning som mamma håller på med. Det är en filt till våran bäbis, jag sa att det va jätte bra och så snackade vi barn innan jag och Henke åkte hem. När vi kom hem så satte vi oss och kolla på film och när den va klar så kom Nova upp i min famn och gosade innan hon och jag tog oss en promenad. När vi kom in så satte jag mig framför datorn och nu har jag jagat in Henke i sovrummet för han måste sova så han orkar upp i morgon, själv ska jag hålla på med fotton innan jag ska sova.

 

Dagens bilder!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0