Måndagen den 31/8-09

Hej!

I dag så har det varit en bra dag, det började med att jag tvättade i morse och självklart så låste jag ut mig . Jag hade glömt nycklarna i tvätt stugan så kvartersvärden fick komma och öppna dörren åt mig, när jag väl fått mina nycklar så gick jag hem och så satte jag mig i telefonen och pratade med syrran, Matilda, Sofia, Micke och Sandra. När jag va klar så fixade jag mat och så kom Henke hem till lunch, när han åkt så blev jag illa mående och fick gå och spy. Sen pysslade jag lite här hemma innan jag gick över till Sandra och hjälpte henne packa lite, när vi va klara så pratade vi lite sen gick jag hem igen och då kom Henke och körde mig hem till Matilda. Jag och Matilda va ute på gräsmattan och Matilda tränade att gå och stå med Nova eftersom hon ska ställa henne åt mig. Jag känner att jag inte kommer klara pressen så jag kommer vara med men jag kommer inte ställa henne. Sen gick vi till Apoteket och köpte grav test och sedan tillbaks till gräsmattan, Matildas yngsta son Tristan kom och lekte med Nova och efter ett tag så hämtade Matilda ut lilla Storm så de fick leka lite men Nova är alldeles för hårdhänt för honom så de fick sluta leka. Tristan behövde gå på toa så Matilda tog med sig Nova in så gick jag lite med Storm så han fick bajsa, Henke ringde och sa att han va här så då kom jag och Storm så han fick träffa den lilla krabaten. Sen tog jag Nova och så åkte vi hem till syrran, när vi kom dit så höll Jonis på att dricka sin välling och jag hjälpte Jonis med natt bestyren när han druckit klart. Jag gick sedan in med honom och vi la oss i hans säng så tog det väll inte mer än 10 min innan han somnade. När jag kom ut så tog jag grav testet och gick in på toa, jag han knappt blöta upp testet innan det visade ett starkt kryss och jag blev helt chockad. Jag kom ut i köket där syrran stod med tårar i ögonen och jag grät för fullt, syrran grattade mig och så sa hon till mig att gå ut och röka för hela jag bara darrade. Henke kom ut och jag satt och grina för fullt medans Henke va glad och tröstade mig. När jag lugnat ner mig så gick vi in och så satt vi och pratade lite innan jag gick och ringde mamma och Henke ringde sin mamma. Svärmor blev jätte glad och grattade och min mamma blev nog lite chockad tror jag, vi fick inget grattis men hon verkade inte allt för emot det. Sen pratade vi lite till innan jag och Henke åkte hem för att möta upp Sandra K med hundar och kompis. De hade kommit från Örebro för att lämna en tik till min polare Sandra M, vi åkte till Bjurhovda och så fick Sandras hund Charlie och Humlan träffas innan vi kunde gå in i lägenheten med henne. Det funkade klockrent så det kommer inte bli några problem tror jag. Sen åkte vi hem till mig igen så fick Sandra K mina cigg eftersom jag köpte en limpa i går och nu kommer jag inte behöva den sen åkte hon hem. Jag kollade lite på tv innan Matilda ringde så gick vi ut med Nova och Signe, de fick busa lite innan jag gick hem igen, nu tänker jag gå och sova ha det gött allihopa.

 

Dagens bilder!

 

Nu har Nova tränat klart så nu är det bus med Tristan!

 

 

 

Nu ska jag och Henke utöka våran familj med en till, och nej det är inte en hund den här gången utan en bäbis :)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

GRATTIS NI KOMMER BLI DEM BÄSTA FÖR ERAN BEBIS!!!

2009-09-01 @ 07:49:01
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: svärmor/mamma

så klart att det visar ett starkt kryss med så kraftfulla föräldrar som denna lilla kommer att få! En stor kram till Er båda från en glad farmor.

2009-09-01 @ 08:57:29
Postat av: jonna

Men vad är det jag hör??

Är du gravid eller planerar ni att skaffa???!!!



2009-09-01 @ 13:58:00
Postat av: Mickis (Marias kompis)

Vad roligt!!!! Stort grattis och lycka till!



Mickis (med Dennis - vi träffades på öppna förskolan vid nåt tillfälle)

2009-09-01 @ 16:46:00
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: sofia

Grattis gums..Ni kommer att bli bra föräldrar, han el hon ska skatta sej lycklig.. puss

2009-09-01 @ 22:23:29
Postat av: Jessica Björklund

Tusen tack allihopa. Ja vi hoppas att allt ska gå vägen och bli bra.... Nu är det bara den eviga långa väntan som återstår....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0