Fredagen den 25/9-09

Hej hej!

Nu har det hänt mycket i gen, tar en snabb genomgång:

TISDAG:

I dag va jag hos barnmorskan och det gick bra men jag har väldigt lågt blodtryck och sen hade inte alla prover kommit ännu men när jag fött så ska jag ta sprutan för röd hund för jag är inte emun mot det. På kvällen så åkte jag och Henke till syrran och hälsade på och passade på att äta nybakad paj, det va kanon gått men det va synd att jag inte fick behålla det sen va det kallt som fan hos dem men det fixade mamma genom att tända brasan. Vi satt och snackade ett tag sen vid 22 tiden så kom Anders hem från jobbet och strax efter det så åkte vi hem.

 

Dagens bilder!

 

 

 

ONSDAG:

Hej i dag så va jag och Matilda ner på stan en snabbis och när vi klara så åkte vi hem åt varsitt håll och sen så åkte jag och Henke hem till syrran för min halv faster och farbror skulle komma hem till henne.  Vi va väll hos henne vid fem tiden eftersom det va sagt att de skulle komma strax efter fem men de dök inte upp förens halv åtta. Vi hade hunnit vara ute med ungarna på tomten och lekt ett bra tag men till sist fick de lägga sig eftersom det blev sent. När de kom så skulle vi fika men vi hade redan börjat eftersom vi va så fika sugna och självklart så fick jag inte behålla det heller. När vi suttit och pratat ett tag så åkte jag och Henke hem.

 

Dagens bilder!


TORSDAG:

Hej i dag så va vi nere på stan hela tjej ligan och  vi va på Hong Kong och käkade sen gick vi i lite butiker och kollade jacka till mig eftersom jag är fet nu och inte får på mig mina kläder och det börjar bli riktigt kallt på kvällarna. Men jag hittade ingen jacka som passade min plånbok, jag tycker det är helt onödigt att köpa en dyr jacka eftersom jag inte kommer kunna ha den nästa vinter för då är den alldeles för stor för mig. När vi letat ett tag så gick vi in i Punkt och fikade och sen gick jag och Matilda vidare och kollade jacka utan resultat. Vi skildes sedan vid ingången till Punkt för Matilda och äldsta sonen Liam skulle hem, jag gick tillbaks till kaféet med Mathias och när vi kom så skulle syrran och tjejerna åka hem men jag och Sandra L stannade kvar och gjorde lite ärenden. Jag köpte åk sjukearmband och tro mig det funkar, visst kan jag bli riktigt illamående men inte lika mycket när jag har det på mig. Efter att vi varit i några butiker så åkte vi hem, när jag kom hem så tog vi det ganska lugnt fram till det va dags att sova.

Dagens bilder!

Åksjukearmbandet!


FREDAG:

Hej i dag har det varit kalas kul, det började med att jag va på intervju  på morgonen och det gick ju jätte bra sen kom Maggan/Svärmor och käkade och fikade, vi hade jätte trevligt och det blev massa skratt från allas håll. Sen när hon åkt så la jag mig framför tv en stund innan vi åkte och hämtade upp Matilda och Signe. När vi gjort det så åkte vi till Håkantorpskogen och vi gick och vi gick till sist va vi på väg till bruksleden men kom aldrig så långt för då va kl närmare 18:30 så då åkte vi hem med Matilda och sen åkte vi och handlade lite fredags gott och så va det raka vägen hem. Men Henke fick lov att köra mig hem innan han lämnade bilen för jag mådde så illa och det va lika bra för jag han inte mer än in på toa så spydde jag upp all fika som vi käkade när svärmor va här.  Jag kan ärligt säga att jag börjar bli jävligt trött på att må illa hela tiden fan åt det här visst se det positiva det är borta snart men då ställer jag mig den frågan när är snart? När Henke kom så la jag mig i soffan och så skulle vi ha fredagsmys men jag tvärslocknade i soffan så fredagsmyset fick vänta tills jag vaknade igen. Henke fixade morötterna och gurkan sen blandade vi lite dipp och hällde upp godiset i en skål och så la vi oss i soffan med filt och kollade på ett sångprogram på tv. Vi hade jätte mysigt, sen när vi kollat på det så satte vi på ett pratprogram där en Norsk är programledare och det va kul. När det va klart så gick vi ut en lång promenad med Nova och sen när vi kom in så satte jag mig vid datorn och nu tänkte jag gå och sova.

 

Dagens bilder!

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha..skogsmullar..

2009-09-26 @ 12:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0