Feraden den 4/9-09

Hej hej!

Nu har det hunnit hänt mycket men ändå inte,

Tisdag:

Så kom Henke hem efter jobbet och då åkte vi iväg och handlade en blomma till Gugge sen åkte vi hem till Sofia och Gugge. När vi kom dit så va det fördraget så vi knackade på fönstret men ingen reaktion. Jag ringde och då öppnade dom dörren ha ha de hade somnat så de låg och sov när vi kom, vi satte oss ute på altanen och pratade för fullt och så fick vi fika det va bullar och chokladkaka som Sofia hade bakat. Jag va lite försiktig med att äta för jag va rädd att jag skulle må illa men jag smakade av chokladkakan och den va grymt god men otroligt mättande. När vi varit där i någon timme så åkte vi till affären och köpte leverpastej och chips sen åkte vi hem och jag käkade macka med leverpastej sen skulle jag möta upp Matilda men jag kände att jag inte va på humör för att träffa någon eftersom jag inte rökte. Jag va på så dåligt humör och det va jätte jobbigt.

 

Dagens bilder!

Födelsedags barnet!


Onsdag:

Så kämpade jag med att inte röka men till sist tog jag en cigg i alla fall. Sofia och Gugge kom över på besök så vi satte oss och kollade på film sen gick de och då gick jag över till Sandra L . Vi kollade på tv och snacka sen när jag skulle hem så tog jag med mig två kassar babykläder hem som jag och Henke kollade på men vi bestämde oss för att vänta med det tills allt är mer säkert och man kommit förbi missfals risken. Matilda kom över så satte hon sig vid datorn medans jag pratade i telefonen med syrran och kusin Daniel. När jag va klar så gick vi ut med hundarna så de fick busa av sig ordentligt, och sen gick vi hem och jag kastade mig i säng.

 

Dagens bilder!


Torsdag:

Jag gick ut med Nova när jag vaknade sen ställde jag mig och fixa smet till pankakorna som jag skulle göra till Henke. När jag va klar med det så satte jag mig i telefonen och ringde upp Patrick som har vårat nya hem och vi pratade om inflytt och så vidare så kom vi fram till att han skulle ringa oss när han städat ut lägenheten så skulle vi få nyckel dit så vi kan flytta in saker i förrådet och måla om rummen som ska fixas. Så allt är klart tills vi flyttar in, det va jätte snällt av honom tycker jag och vi blev jätte glada över det. När jag va klar så började jag med maten så kom Henke hem och käka pankakor medans jag käkade leverpastejs mackor, när han käkat klart så ringde han upp sin bror och Maggan ringde upp mig så vi satt och pratade i varsin lur. När kl va närmare halv 1 så la jag på och gjorde mig klar för att åka till arbetsförmedlingen, Henke gick ut med Nova sen körde han mig till arbetsförmedlingen för jag skulle på kurs eller va man kallar det. Jag trodde att det skulle vara någorlunda intressant men det va mest suck och gäsp. När det va klart så mötte jag Matilda utanför och vi gick in på H&M och kollade på lite barn kläder så jag köpte två boddyn och en pyjamas 3 st haklappar sen gick vi och fikade en snabbis innan vi gick in på Lindex och kollade lite sen åkte vi hem till mig. När vi kom hem så käkade jag leverpastejs mackor sen gjorde vi oss klara och gick över med kläderna till Sandra L och så fortsatte vi hem till Matilda. När vi kom dit så va Pär på sitt vanliga humör och bara tjafsade med Matilda hela tiden om absolut ingenting, När han om Tristan åkte iväg för att handla så höll Liam på att busa för fullt så till sist sa Matilda till honom att nu får du lugna ner dig annars får du gå in på ditt rum eller gå ut. Liam gick ut och cyklade och undertiden så tränade Matilda att stå med Nova och det gick bra tycker jag. Jag tog massa kort sen kom Pär hem och då gick jag över till Jonna för att hämta Novas saker och då fick man sig en överraskning. Jonna och Tommy har blivit sambon och det är ju så jäkla kul, Jonna såg så välmående ut och hon va så glad så nu är man glad för hennes skull. Henke kom och hämtade upp mig och Nova så åkte vi över till syrran och Anders. När vi kom dit så va det dags för Jonis att sova och han skulle få sova i sitt nya rum på övervåningen. Han va jätte glad och visade stolt upp sitt rum för mig jag kollade och så berättade han om sina saker sen gick vi ner.  Jonis och syrran gick upp i hans rum för att sova och vi satt och kollade på tv och snackade. Jag och Henke åkte hem vid 22 tiden och då va det inte mycket som gjordes utan mest sova efter att man ätit lite.

 

Dagens bilder!


Fredag:

I dag så har jag och Nova varit hemma fram till kl va närmare 14 då gick vi mot Ica Ettan för att möta upp Matilda och Signe. Det v meningen att vi skulle äta surströmming men så fick jag veta att man inte ska äta surströmming när man är gravid så då skippade vi det. Vi gick till affären och handlade lite sen gick vi till Ankdammen så hundarna fick vara lösa och busa för fullt. När vi hade varit där en stund så gick vi hem till mig och Matilda började laga mat medans jag packade lite kläder och annat. När maten va klar så käkade vi och samtidigt kollade vi på film men efter maten så gick jag och spydde ut allt och nu ska vi sätta oss och kolla klart på filmen. När vi kollat klart på filmen så fick hundarna mat sen gick vi ut med dem, vi gick till gräsplan och när hundarna fått lekt av sig ett tag så bevittnade vi en skadegörelse på dagiset så vi ringde snuten och anmälde det sen gick Matilda och Signe hem och vi la oss i soffan och kollade på film innan vi gick och la oss.

 

Dagens bilder!

 

 

 



Kommentarer
Postat av: sofia

Vart har du tagit vägen:(

kram

2009-09-05 @ 19:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0