Måndagen den 5/10-09

Hej hej!

I dag har det varit ganska mycket, När jag vaknade så gick jag ut med Nova sen satte jag mig och ringde veterinären och beställde tid för Novas konstiga håravfall men efter att ha pratat med min uppfödare så kom vi fram till att jag ska vänta tills efter Nova löpt. Har det inte blivit bättre eller att det kommer tillbaks så ska jag kontakta veterinären då, sen kastade jag in två maskiner med tvätt och sen gick jag och Nova för att möta upp Sandra och Wille. Vi gick till Ica Haga för Sandra skulle handla lite sen gick vi hemåt och jag gick till tvättstugan igen och kastade in två maskiner till. Sen gick vi upp och jag käkade lite nudlar och sen va det dags för ytterligare två maskiner . När jag hängt upp de sista två maskinerna på tork så gick jag och Nova över till Sandra och Wille för att hälsa på lite. Som vanligt blev William glad att se mig, vi busade lite sen satte jag och Sandra oss och fikade lite. När kl va närmare 18:30 så gick jag hem för att hämta tvätten och Henke mötte upp mig i tvättstugan sen skickade vi över lite pengar till Sofia så hon kan köpa lite kläder till vårat barn nu när hon ska till Thailand i morgon. Sen tog vi lite kort på Novas kala fläckar och skickade till Laila min uppfödare och så åkte vi i väg till nya lägenheten och målade en andra gång i barnrummet . När det va färdigmålat kom vi fram till att det måste målas en tredje gång innan det blir bra men det är för att det va målat svart och vi målar över med vitt. När vi va klara så åkte vi och handlade mat och sen hem till syrran och käkade lite medans jag kollade i Jotex katalogen. Syrran ska beställa i morgon så då beställer hon tyg åt mig så jag kan sy jul gardiner till köket. Man tjänar på att köpa fem meter tyg i stället för att köpa färdiga gardiner och eftersom jag kan sy gardiner utan problem så gör jag så i stället. Nu har vi kommit hem och Henke har gott och lagt sig medans jag kollat runt lite på nätet, men nu tänker jag nog ta honom sällskap ha det bäst!

 

Dagens bilder!

Novas kala fläckar:

En på halsen!

Vänster fram!

Ett på huvudet och ett till på väg!

Höger fram!

Anledningen till att hon mjellar är för att hon tappar valp pälsen nu!

 

En stolt Nova sitter på vågen för att vägas, hon är så duktig!

Japp tror det eller ej men 14 kilo står det!

 

Nya lägenheten!

Målar barnrummet för andra gången!

 

Vårat sovrum som nu är grå med svart fond, förut va det rött och vitt!

 

Hemma hos syrran!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0