Ja vad säger man? 091013

Hej!

Ja du vad ska jag säga om denna dag? Ja du det finns inte så mycket att säga förutom att man mår så jäkla piss. Nova får bara mer och mer kala fläckar och det oroar mig så otroligt mycket och samtidigt vill jag inte visa för henne att jag är orolig och mår dåligt för det och det är inte lätt att hålla masken när hon lägger sig i mitt knä och tittar undrande på mig med sina bruna ögon.

Novas kala fläckar!

Två på huvudet ett tredje på väg


Tre på vänster kind


Ett på vänstersida av halsen


Ett under hakan


Två på vänster ben


Ett på höger ben


Ett på väg under ögat.

Då undrar ni kanske vad det här är för något? Jo det är antagligen Demodex och det är tydligen inte så ovanligt på korthåriga hundar att få det innan första löpet men min oro är att det kommer så mycket och det blir bara mer och mer.

 

Tjafs!

Sen blev det lite tjafs hos syrran i går och visst jag ska inte lägga mig i hur hon är eller inte är för den tjejen tar inte kritik av någon.  Visst kan jag tycka att hon är elak när hon säger saker om sin sambo framför alla men samtidigt behöver han höra det eftersom han inte uppskattar det han har. Och skulle det vara så att han gör det så visar han det på ett väldigt dåligt sätt, visst jag är inte rätt person att yttra mig eftersom jag bara hör hennes veration av det hela men vissa saker ser man även. Jag har ju själv sagt framför alla när han varit där att jag är glad att han inte är min men det står jag för . Jag skulle aldrig klara av att ha en till kille som inte uppskattar det man gör och det är där man blir så arg på att han inte fattar vad han har och att han har det så jäkla bra med henne och han borde visa det på ett bättre sätt en han gör. Syrran slängde ur sig att ” jag säger åtminstone till honom vad jag tycker medans du = Jessica, säger till andra när han=Henke inte hör”. Vad fan vet hon om det??? Henke får veta de gånger jag sagt till syrran att jag tycker att han inte gör något och gnäller på honom. Han har själv fått höra det av mig för jag sitter inte och säger det framför hela kompiskaran när han är där. Nej jag pratar med syrran om det och endast henne, visst har det hänt att Anders varit i samma rum när jag och syrran snackat men det går ju inte att göra något åt eftersom de båda är så grymt nyfikna hela tiden. Men att hon vräker ur sig sådant innan hon vet hur det ligger till det kan jag bara inte förstå men sen är ju syrran en variant för sig själv. Bara det att hon alvarligt tror att man är rädd för henne eftersom man inte säger allt till henne. Löjligt, man hade pratat mer med henne om hon inte skall tjafsa om allt som inte passar henne. Och visst hon tycker att hon bara säger vad hon tycker och det är säkert så men vissa saker vill man inte höra vad hon tycker om utan bara ha henne för att hon ska lyssna utan att döma, för det är väll det allt handlar om i slutändan. Att man ska ha någon att kunna prata med utan att det alltid ska komma dumma kommentarer hela tiden. Men det går inte och därför väljer jag att inte berätta allt för henne men då tar hon det som att man är rädd för henne.  Ja det är ju ganska komiskt allt i hoppa, att jag inte lärt mig att hålla tyst men samtidigt varför ska inte jag kunna säga att jag tycker annorlunda ibland, nej man ska vara tyst och inte lägga sig i för de ända som får lägga sig i och tycka saker det är syrran. Nej ärligt pallar inte mer av det här, hädanefter så ska de inte får höra något av mig det går ju ändå inte att prata med henne i förtroende så då får det vara. Och det som tog hårdast va nog att Henke verkligen trodde att jag snackat skit om honom, nej du har han inte lärt känna mig bättre än så då får det fan vara. Jag pallar inte bry mig längre om någon för ingen av oss och då menar jag alla oss kommer någonsin att ändra sig. Nog om mitt beklagande nu har jag fått ur mig allt i alla fall och det sak jag säga fan vad mycket bättre det känns nu.

Vill bara säga att om någon idiot läser det här och har massa jäkla invändningar så bespara mig dem för jag vill inte ha något medlidande eller något annat för som sagt alla har vi rätten att uttrycka oss och det ska vi alla kunna göra på ett eller annat sätt men till en gräns. Med detta så vill jag absolut inte svartmåla någon för jag älska både syrran och Henke så jag skriver inte det här för att göra dem arga utan endast för att få ur mig mina känslor för som det är just nu så känns det ändå som att jag inte kan prata med någon om det längre. Så då använder jag datorn för att få ur mig allt…

 

I dag!

Nog om det, i dag så va jag och Nova ute och tog lite höst bilder och det gick bra förutom att hon ville leka hela tiden så det blev inte så mycket kort. När kl va närmare 17 så gick jag och Nova hem till mamma och bara umgicks och det kändes riktigt bra faktiskt. Det va skönt att få vara med henne ensam för en gång skull, när jag kom dit så satt hon och spelade något spel på datorn och jag satte mig och läste tidningen. När hon va klar så satte vi oss och kollade på tv och drack lite te sen tog jag macka av henne och då hittade hon en leverpastej som hade gått ut för en månad sen och den va helt oöppnad så det va bara att kasta. När kl va närmare 21 så gick jag och Nova till ankdammen och sedan hem. När vi va vid plan så fick hon jaga en hare så hon fick springa av sig ordentligt och när hon kom tillbaks va hon helt slut. När jag kom hem så satte jag mig i soffan och kollade på mina serier och hade självklart Nova liggandes i knät. Nu ska vi ta en liten kiss runda sen blir det sängen om jag kan sova vill säga.

 

Dagens bilder!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0