Resumé över veckan, 20090929-20091002

Hej hej! Nu har det hänt lite i veckan igen men inte fan har jag bloggat för det, en kort resumé på veckan.

 

Tisdag!

Jag har varit hemma hos Sandra L och hälsat på och när man kom dit så fick man ett varmt välkomnande av lilla Wille. Han blir så glad när man kommer det är så kul att se hur han växer till sig och blir större.  När Wille hade somnat så satte vi oss framför tv och käkade lite glass och kollade på tv medans vi pratade om allt och inget sen kom Susan hem till Sandra för nu ska hon bo där fram tills hon flyttar till Spanien. Det är ungefär en månad kvar till flytten så det är ju kul för Sandra med lite kvalitetstid med lilla syster innan hon åker.

Dagens bilder!

 

Onsdag!

Sandra och Wliie kom hem till mig och käkade så satt vi och snackade en stund, när kl va närmare 16:30 så gick vi iväg mot Ankdammen för Sandra skulle möte upp en kompis vid Ica Ettan och Nova behövde en promenad. När vi kom bort mot lilla bron så mötte vi en hundvalp som Nova fick leka med, Sandra gick i väg och jag stod kvar och pratade med ägaren medans hundarna lekte för fullt. När kl va närmare 17:20 så gick jag och Nova hemåt igen. Vi fick nycklar till nya lägenheten i dag och då körde vi dit lite kartonger så nu är vårat förråd och de vi hade i lägenheten där. Jag tog lite bilder på nya lägenheten så ni kan få en liten försmak om hur vi kommer att bo.

Dagens bilder!

 

Nya lägenheten!

Nedre våningen!

Köket!

 

Hallen!

 

Badrum!

 

Vardagsrum!

 

Sovrum/spelrum!

 

Trappen!

 

Övervåningen!

 

Hallen!

 

Vårt sovrum!

 

Badrum!

 

Barnrummet!

 

Torsdag!

I dag så va vi iväg och handlade färg och diverse saker som behövs till målning och tapetsering sen åkte vi hem och va hemma en stund. Jag gick över till Sandra L för att hjälpa henne med FarmVille och som vanligt så va Wille glad när man kom. När kl va närmare 22 så gick jag hem igen och satte mig framför tv och kollade på serier som jag spelat in sen satt jag framför datorn hela natten.

 

Gadens bilder!

 

Fredag!

I dag så va jag och Nova ute och gick, jag tränar henne att vara lös fast det är massa pansionärer ute. Hon ska lära sig att inte springa fram till alla hon ser utan hålla sig vid mig och det gick jätte bra. Vi träffade en hundvalp som va 10 dagar yngre än Nova så de fick leka en stund innan vi gick vidare. Sen på vägen tillbaks så mötte vi ter gubbar och de va jätte intresserade av Nova, den ena kunde rasen utan och innan så det slutade med att de ville veta vem uppfödaren va eftersom de va ute efter en hund och de gillade rasen. Jag berättade att hon va från Göteborg och att kenneln heter Joddriks, de blev jätte glada eftersom de bor i Göteborg. När vi kom hem så va Henke hemma så jag kastade mig i duschen sen åkte vi i väg och köpte tapeter sen åkte vi till nya lägenheten och började måla jag fick lov att pausa flera gånger eftersom jag mådde illa av färgen, när det va en vägg kvar så fick Henke ta det och jag gick ner för då mådde jag allt för illa av doften. Jag och Nova busade för fullt på nere våningen medans Henke höll på där uppe i vårat sovrum. När vi va klara så åkte vi till Ibbes och handlade mat och sen hem för att käka. Vi satte på en film medans vi käka men sen så la jag mig i Henkes famn i soffan och då somnade vi ju självklart. När vi vaknade så gick Henke ut med Nova och jag satte mig vid datorn. Nu har han och Nova gått in i sovrummet för att kolla på tv och jag sitter här ute vid datorn och drömmer mig bort till den nya lägenheten. Vi har hittat golv som vi sak köpa och lägga i nya lägenheten men det får vänta till slutet på månaden för vi vill ju ha pengar att leva för den här månaden. I morgon kommer Maggan och hälsar på i nya lägenheten det ska bli kul.

 

Dagens bilder!

 

Målar om vårat sovrum!

Nova har varit i köket medans vi målat om där uppe.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0