Barn namn?

Det här med namn till ett barn är så otroligt svårt tycker jag. Man ska godta namnet båda två och sen kommer det en massa mellan namn. Varför måste man alltid ha mor och farföräldrars namn med i barnets namn? Ja jag blir inte klok på den här frågan om barnnamn, jag vill absolut inte ha ett svenskt namn på vårat barn och det har inte något med att Sverige är dåligt det är bara det att namnen är så lama här i Sverige.  Sen skulle det vara kul att kunna ge mitt barn ett namn som kommer från Sydamerika men det är inte heller så lätt för då ska alla kunna uttala namnet rätt och det händer inte ofta. Nej jag har gjort en lista på namn som jag gillar så får vi se vad Henke säger om det.

 

Flicknamn jag kan tänka mig!

Alexandra

Aurora

Benita

Carmen

Cassandra

Claudia

Dolores

Fatima

Jasmine

Nicole

Rosita

Samira

Tiffany

Vanessa


Pojknamn jag kan tänka mig!

Alexis

André

Antonio

Benjamin

Carlos

Chris

Fernando

Kevin

Konstantin

Laszlo

Leo

Liam

Marco

Mario

Miguel

Milan

Milton

Vincent

Yasin

 

Alla namnen är inte från Sydamerika men jag gillar dessa namn.

 



Kommentarer
Postat av: wiiwa

Nicole eller Milan låter heeeeelt perfekt =)

Kram!

2009-10-03 @ 13:04:42
URL: http://wiiwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0