Ännu en dag har gått! 091014

Nu har det åter igen gått en dag på denna vecka som värkar gå så otroligt snabbt. Fick ett samtal från min barnmorska så nu har jag fått två tider för vaccination/svininfluensan. Tydligen så ska alla gravida ta sprutan och den 20/10 ska jag till barnmorskan och ta den och även den 10/11 för man tar den tydligen två gånger. Hon berättade att gravida räknas bland dem som är i riskson och därför bör vi ta dem. Förutom det så har det inte hänt så mycket, jag och Nova har legat i soffan och slöat och sen vid 17 tiden så gick vi ut och tog lite bilder men det va inte så lätt eftersom det kom hundar heltiden och då ville inte Nova kolla på mig utan på dem. När vi va klara så gick vi över till mamma och kollade lite på tv och tog kvälls fika. Sen gick vi hem vid 21 tiden och då satte jag mig och kollade på lite serier och sen har jag suttit framför datorn när Henke gick och la sig. Fan ibland så skulle man bara vilja vara själv och inte behöva tänka på någon annan, men sen kommer man tillbaks till värkligheten och då ser den annorlunda ut. Just nu har jag kommit in i en period då jag inte orkar bry mig om folk alls, man skulle bara vilja be alla att dra dit pepparn växer men det kan man inte häller göra eftersom det bara är en fas här i livet som man ska ta sig igenom. Men som sagt det är skönt att få lite egen kvalitets tid med mamma eftersom det typ aldrig händer . Nej nu ska jag sätta mig framför tv en stund för jag drar mig verkligen för att behöva gå in i sovrummet. Undra om man skulle ta och åka bort ett tag efter flytten va borta några veckor och bara få vara, det skulle behövas för nu börjar det bli för mycket i huvudet på mig och det är nog en stor del till att man inte jobbar utan bara är hemma heltiden. Man blir som trött på vardagen och vet inte riktigt vart man ska ta vägen vissa stunder, jag brukar ju fly när det blir för jobbigt för mig om inte bort så in i mig själv. Man har inget och säga och man orkar inte riktigt höra på andra heller, hahahaha fan vad egocentrisk man låter men så är det faktiskt ibland. Visst visste jag att det skulle vara tufft att inte jobba men samtidigt är det så otroligt skönt att ha kommit bort från det förbannade jobbet som man vantrivdes så mycket på och då va det inte bara brukaren utan även andra där som gjorde att man bara lessnade på det. Ja du jobba som personlig assisten har jag verkligen tröttnat på, dels för att det inte är ett tryggt jobb och för att jobbar man med bara brudar eller snorungar så blir det bara problem nej du man ska fan jobba med äldre som är närmare 40 då brukar det gå bra men det är ju samma där att sätta för mycket fruntimmer på ett och samma ställe blir oftast problem.  Nog om allt nu fan man skulle döpa om den här bloggen till klagobloggen istället. Ha Ha Ha !

 

Dagens bilder!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0