Nu har det gått några dagar sen sist så nu är det dags att skriva några rader.

Söndag:

I dag så fick vi besök av Sandra, Micke och lilla söta Céline samt syrran med familj. Vi bjöd på bullar och äppelpaj, efter att vi pratat och visat upp lägenheten så började barnen leka i hallen med studs bollar och Novas tennis bollar. De kastade upp bollarna i trappen och så studsade dom ner och ungarna skrattade högljut, de tyckte de va så kul. När kl va närmare 18 så åkte Sandra med familj hem och syrran va kvar. Vi pratade lite och sen satte vi på gummibjörn på datorn så satt Mathias i mitt knä och Jonathan stod bredvid och diggade låten. Sen fick bröderna sitta tillsammans i stolen och kolla och de va helt fängslade vid datorn. När de sedan skulle hem så ville ju Mathias fortsätta titta så han blev lite sur. Vi åkte i väg till Sandra M för att kolla till hennes hund Charlie som hade blivit biten av en annan hund. Det va illa så jag plåstrade om honom och rekommenderade henne att gå till veterinären i morgon. När vi kom hem så satte jag mig vid datorn och Henke vid tv så somnade han, vi gick och la oss vid 23 tiden men jag somnade inte förens vid 00:30.

Tack alla för en kanon dag. :)

 

Dagens bilder!

Micke och Henke!

 

Jonis kollar på Gummi Björn

 


Ungarna leker för fullt ute i hallen!

Farbror Henke hjälper Celiné med kläderna

 

Pappa Anders med sönerna Jonathan och Mathias.


Måndag:

I dag så va Henke hemma från jobbet för han hade så ont i ryggen, Maggan ringde så vi satt och pratade ett tag innan syrran ringde. Jag gjorde mig klar så gick jag och Nova ut och mötte upp dem, vi gick till dagis och där stod vi och vänta tills hon kom med Jonathan. Sen gick vi hem till oss och då började ungarna leka ganska snabbt, vi kollade på förlossningskliniken och sen började Jonathan be om att få se gummi björn så jag gick till datorn för att sätta på den och då kom Mathias springandes för han ville sitta i stolen. De fick kolla på den några gånger innan jag stängde av och så gick jag upp och hängde tvätt med Jonathan.  När vi va klara med tvätten så började jag laga mat och syrran klädde på barnen, när de skulle gå så snubblade Mathias över mina skor och ramlade framlänges och slog i näsan på våt tröskel. Jag lyfte upp honom och då såg jag hur det rann näsblod, syrran fick ta honom medans jag sprang och hämtade papper så hon fick torka men det ville inte sluta så efter en liten stund så kom de in och så försökte vi lugna ner honom medans syrran torkade honom. När han blivit lugn så satte syrran in en pappersbit i näsan på honom och så åkte de hem. Vi gjorde oss klara och så åkte vi till veterinären med Nova, när vi kom dit fick vi ett rum och så kom veterinären ganska snabbt . Han frågade vad vi trodde och sen tog han bilder på henne som läggs i hennes journalen, sen kom det in en kvinna och tog skraptest på henne oh så fick vi sitta och vänta. Efter en stund så kom veterinären in igen och berättade att det va Demodex som Nova hade. Henke frågade ut läkaren och sen förklarade han vad som skulle göras och vad för medicin vi fick till henne. När vi sedan skulle åka till Hälla för att hämta ut medicinen så va Henke så arg och besviken. Han tyckte att det va förjävligt att just vi skulle få hunden som va sjuk och att Nova är den ända i kullen som har det här. När vi sedan skulle hem så blev jag ganska tyst för jag hade så mycket tankar i mitt huvud. Jag fick en klump i bröstet för nu kändes det jobbigt att åter i gen ha en hund som är sjuk. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det här och om jag är ledsen eller om det är mina hormoner. När vi kom hem så käkade vi och sen tog jag och Nova en promenad hem till syrran för jag behövde något annat att tänka på. När vi kom dit så kom både Jonathan och Mathias och mötte upp oss i hallen, Mathias hade ett stort smile och Jonathan pratade för fullt. När jag kom in i vardagsrummet så lekte barnen och efter en stund så tog Jonathan upp gittren och började spela och sjöng. När vi sjungit ett tag så la han ifrån sig den och började leka med sin docka och då tog Mathias gittren och kom till mig med den så satte han sig i mitt knä så sjung jag medans han spelade. Sen va det dags för välling och byte på barnen, Mathias satt i syrrans knä och drack välling medans Jonathan la sig bredvid mig i soffan . När Jonis va klar så gick han och Mathias hade druckit upp halva vällingen och gick ner, så kom han till mig och satte sig i mitt knä och drack upp resten. När han va klar så bytte jag på honom och så satte jag på honom pyjamasen, syrran gjorde klart Jonathan och så gick de upp och la sig medans Mathias låg i min famn och han somnade nästan direkt. När ungarna lagts i deras sängar så satt jag och syrran och pratade lite och så kollade vi på tv. När Anders kom hem vid 22 tiden så gick jag och Nova hem eftersom det hade slutat regna.

Dagens bilder!

Pojkarna kollar på Gummi Björn!

 

Hemma hos syran!

 

Novas Demodex!

På huvudet och upp mot örat

Hela hasen är full

Under ögat

Vänstra kinden

På hennes ben.

 



Kommentarer
Postat av: Jonna

Lilla Nova =( hoppas hon blir bättre =( Vad fint ni har fått det i nya lyan!! Vi måste komma o kika någon dag! Kramar!!

2009-11-17 @ 19:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0