Händelser under veckan 091123-091129!

Måndag!

I dag så va syran här, hon kom efter att hon lämnat Jonis på dagis. Vi satt och pratade om allt och inget. När kl va närmare 16 så kom Anders och Henke så käkade vi lite och sen kom svärmor vid 17:30 tiden. Vi fikade med annanaspaj som Jonathan va med och bakade, sen satt vi mest och pratade medans barnen kollade på Gummi Björn på datorn och lekte med allt.

Dagens bilder!


Tisdag!

I dag så mötte jag upp syran vid gräsplan och så lämnade hon av Mathias till mig sen cyklade hon vidare till dagis med Jonathan. Hon skulle på möte på dagis så jag fick ha Mathias undertiden, jag och Mathias tog en promenad till mig och det tog tid kan jag lova. När vi väl kom in så satte han sig vid datorn och kollade på Gummi Björn medans jag hämtade russin sen satt vi där i ca fem minuter innan syran kom. När vi ätit vid 11 tiden så somnade han och då passade vi på att sova en stund i vardagsrummet. Vi vaknade av att Mathias kom in i vardagsrummet, vi satt och gosade en stund sen gjorde syran klart Mathias medans jag gjorde mig klar och så cyklade hon till dagis för att hämta Jonis. Jag och Mathias gick till dagis och mötte upp dem, sen tog vi en promenad hem till dem. Henke kom hem till syran när han slutade för hon bjöd på Tacos. Anders kom efter en stund och då satte vi oss och fika med nybakad blåbärspaj som syran och Jonis hade bakat.

Dagens bilder!


Onsdag!

I dag hämtade jag Jonis från dagis och när vi kom hem så tog vi en promenad med Nova sen när vi kom in så fick Jonathan göra två stutts bollar och medans vi väntade på att de torkade så fick han pyssla lite. När han pysslat klart så tog vi oss en varsin morot och så satte vi oss i fåtöljen och pratade lite. Jonathan va väldigt gosig av sig och ville sitta i min famn, när Henke kom hem så fick Jonis vara med honom medans jag damsög. Sen kom syran och Anders och hämtade upp honom. Jag och Henke åkte i väg och handlade lite och när vi kom hem så han vi inte mer än sätta oss så fick vi besök av Daniel ,Sigge och Kimi. Sigge va jätte go. Han satt i mitt knä och käkade lite bröd som jag smulade ner i små bitar och sen lekte han för fullt med Nova och bilarna. Kimi ville bara gosa hela tiden medans Nova ville busa. Vi åkte hem till syran och lånade deras bil för att köra hem Danne och kompaniet sen.

Dagens bilder!


Torsdag!

I dag så tog jag och Nova en promenad till Bäckby och där mötte vi upp syran med barnen. Vi skulle hem till mormor och morfar fast morfar va inte hemma utan på avlastningshemmet. Han är ju rullstolsbunden efter stroken så då får han åka dit ibland så mormor får avlastning samt att han får träna lite. Vi satt och pratade ett tag sen satte sig mormor och gjorde i ordning pannkakor och så satte vi oss och käka. Efter maten så gick syran och la Mathias och undertiden så lekte Jonathan för fullt. När Mathias vaknat så gick vi hemåt, när Henke kom från jobbet så åkte vi och handlade lite och när vi kom hem så han jag precis plocka in i skåpen innan jag skulle möta upp Jonna och Sara vid bussen. När de kom så satte vi oss i köket och snackade lite innan vi käkade tomte gröt, när vi käkat klart så gick vi in i vardagsrummet och kollade på tv samt snackade massa. Jag hade ont i halsen så jag va mest tyst men jag satt och lyssnade på dem. Jag hade super trevligt tusen tack tjejer jag har saknat er som fan…

Dagens bilder!


Fredag!

I dag så tog jag och Nova en promenad hem till syrran vid 06:40 och när vi kom så höll syran och mamma på för fullt. De skulle till Uppsala medans jag skulle vara barnvakt till Jonathan, jag gick in till honom och sa att jag va här och så pratade vi lite innan jag gick ut i köket i gen. Syran, mamma och Mathias kom i väg vid 07:15 , de åkte och lämnade Mathias hos Sandra och sen körde de vidare. Jag och Jonis låg och pratade lite i sängen innan han kom upp och skulle sitta i mitt knä i fåtöljen med filt och gosa. När han vaknat till ordentligt så satte vi oss och käkade lite frukost och sen busade Jonathan lite med Nova. De hade dragkamp med hennes snöre och sen lekte han lite med bilarna sina innan vi gjorde honom klar och gick ut på tomten och lekte med löven och hans traktor. När vi varit ute i ca 1.5 timme så gick vi in och upp på övervåningen och lekte lite. Jag hade jätte ont i huvudet så jag la mig på madrassen som de har i lekrummet och så pratade jag med Jonis medans han körde sina tåg på tågbanan. Jag slumrade till en snabbis och vaknade av att han hade sitt ansikte uppe i mitt och frågade vad jag gjorde. När han lekt ett tag så gick vi ner och så värmde jag på mat som syran hade gjort och så käkade han. När vi ätit så tvättade han sina händer och sen gick vi in i sovrummet och efter ca 30 min så somnade han. När han sovit i ca 30 min så ringde syran och då vaknade han och ville upp. Vi gick upp och så började vi leka med lego, vi byggde ett litet samhälle och körde bil på banan. När vi lekt ett tag så kom syran och mamma hem med Mathias, Jonathan sprang upp och började prata för fult och Mathias satte sig ner vid legot och började leka.  Henke hämtade upp mig när han slutade och när vi kom hem så började jag julpynta . Vi va klara vid 02:00 och då tog vi en promenad med Nova och sen kastade vi oss i säng.

 

Dagens bilder!

Barnrummet!

Har tvättat upp kläder från när vi va små!


Lördag!

 

I dag så körde Henke hem mig till syran med julkransen, vi skulle i väg och handla till den och sen göra i ordning dem medans ungarna sov. När vi handlat så gjorde syran mat till ungarna och så fick de äta, när Mathias hade somnat så satte vi oss ner och käkade lite. När vi va klara så sate vi i gång med kransarna och Jonathan höll på att damsuga och så va han med i alla hörn och ville göra massa. När vi va klara vid 13 tiden så kom Henke och hämtade mig. Mathias vaknade när Henke kom så då gick han in dit och tog upp honom. De gosade lite innan vi åkte hem, när vi kom hem så plockade vi undan lite och så kom Maggan. När vi suttit och pratat lite så kom Danne och Pär över, vi pratade lite och sen började jag och Maggan med julskinkan . Jag trodde att vi b ara skulle behöva griljera den men då visade det sig att den inte va färdigkokt så vi fick lägga in den i ugnen i 3 timmar innan vi kunde griljera den. När den äntligen va klar så käkade vi julgröt med julvört och skinka, sen satte sig killarna i vardagsrummet ett tag innan de gick. Jag och Maggan höll på i köket och när det va klart så gick även Maggan hem. Jag och Henke la oss vid tv och gosade en stund och sen gick han och la sig för han hade migrän. Jag va vaken ett bra tag till men strax efter kl 00 så gick jag och la mig.

 

Dagens bilder!

Kransen jag gjorde!


Söndag!

I dag så har jag sovit länge, kl va närmare 12 när jag gick upp. Jag pratade lite med syran i telefon sen satte jag mig inne i vardagsrummet och pratade med Henke. Vi satt och pratade om en viss sak och sen så satte jag mig vid datorn. När jag suttit här en stund så åt vi skinkmacka och kollade lite på tv, sen pratade vi lite till och så satte jag mig vid datorn i gen. Jag känner mig lurad och har en jobbig känsla i kroppen. När sanningen kom fram så va det som att få en kniv i hjärtat och det va inte av själva saken utan av att han ljugit för mig i snart två år. Det är en fjantig sak men det som sårar är lögnen, jag har frågat flera gånger men han har nekat till det och även fast det hände före våran tid så ska han inte ljuga om det. Jag sitter inte och tänker på det utan har bara en sårande känsla inom mig. För kan han ljuga om en så fjantig sak så vad säger att han inte ljuger om annat???? Nej nog om det nu ska jag damsuga här hemma och göra mig klar för kl sex så ska vi hem till syran på adventsfika.

 

Dagens bilder!

Goaste killarna i världen:)

Sitter mamma/mormor och leker med killarna!

Ha ha ha ha ha ha  Mathias är ju bara för go...

Som ni ser så hade vi jätte trevligt hos syran och hennes pojkar ja de förgyller ens dag. Nej nu ska jag gå och sova för i morgon är det Ultraljud och arbetsförmedlingen som gäller… Natti natti på er alla där ute!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0