En kanon dag med Signe och Matilda!

Matilda och Signe sov här i natt så i morse när jag vaknade så satte jag mig framför tv och så kom Matilda och Signe upp efter en stund. Vi kollade på tv och släppte ut hundarna så de fick kissa av sig lite. Sen tog vi det ganska lugnt fram till kl va närmare 14:15 då gick vi ut till skogen med hundarna och när vi gått igenom skogen så kom vi till en äng och där såg vi tre rådjur fast de syntes inte så bra i det höga gräset. Hundarna märkte inte av dem för de va för upptagna med att leka jaga med varandra. De sprang i lera och i det höga gräset, Nova som är så låg blev självklart helt dyngsur medans Signe bara va blöt om benen och magen. När vi kom fram till en häst gård så svängde vi av mot skolan igen och då kom vi fram till mitt gamla klätterträd.  Eftersom jag både blir illamående och höjdrädd så fick Matilda klättra upp i trät. Jag stod nedanför och tog bilder och hundarna sprang omkring och busade med varandra. När vi sedan gick hem så va kl närmare 15:45 så då kastade jag in Nova i duschen för hon va jätte lerig och skitig när vi kom ut så messade jag med Sofia och sen satte vi oss och kollade klart på en filmen K2. När den va klar så lagade vi mat och så käkade vi lite, vi körde hem Matilda vid 17:30 tiden och så åkte vi hem igen. Nu har jag pratat lite med Laila och fått sett bilder på Novas syster Meya. Hon har blivit så fin och hon är en kopia av mamma Ditte, det är så kul att se hur syskonen växer upp och blir fina hundar. Nu ska jag tat lugnt ett tag och kolla lite på tv tänkte jag.

 

Dagens bilder!

Som sagt man ser dem inte så bra...

 

 

Novas syster Meya!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0