Efter ett långt uppehåll så är jag tillbaks!

Efter ett långt uppehåll så är jag tillbaks!

Nu har det varit mycket på gång för våran del, vi har flyttat och det har varit på massa besök hos läkare och barnmorska. Vi flyttade till nya lägenheten lördagen den 24/10 och som tur va så fick vi hjälp. Anders kom med stora jobbar bilen och så kom Danne och Zebbe och hjälpte till, grabbarna bar allt tungt medans jag och Zebb monterade ner sängen och bar lite lättare saker. När vi kört sista lasset så åkte Danne och Zebbe i väg för de skulle på kalas hos Maria och vi andra beställde mat på Skälbyhallen och satte oss hemma hos oss i röran och käkade. Sen åkte Anders och Henke i väg för att laga bilen medans jag och Maggan började packa upp i skåpen. När Henke kom hem så fixade vi sovrummet och även lite i vardagsrummet så det skulle gå att sitta där inne. Maggan åkte hem när vi fått upp det viktigaste för hon skulle jobba dagen efter, jag och Henke va så trötta så vi slocknade redan vid 22:30 tiden. Sen har vi hållit på och fixa här hemma och på måndagen va det helt klart, när jag vaknade på tisdag morgon så såg jag att det va fint väder ute så då passade jag på att ta ut Nova i Håkantorpskogen. Hon sprang lös och stormtrivdes i skogen, det va så kul att titta på henne eftersom hon gjorde så skumma saker med pinnarna och alla löven. När vi va klara så gick vi hem och tog det lugnt.

 

Dagens bilder!

Lappen satt på dörren när jag klev upp på tisdags morgonen.

 



På onsdagen så va jag på Arbetsförmedlingen och sen gick jag till barnmorskan och tog influensasprutan eller som jag kallar den: bejkon sjukan!! !  När jag va klar så hämtade Henke upp mig och så åkte vi till Pizza Hut och käka, när vi va klara så åkte vi till gamla lägenheten och hämtade lite saker som vi glömt och sen körde han hem mig. När han varit hemma en stund så åkte han till Sofia och Gugge och hämtade kläder som de köpt till vårat barn när Sofia va i Thailand sen åkte han vidare till banken.


På torsdag så tog jag och Nova en lång promenad runt skälby och så gick vi förbi mitt gamla barndoms hem och det va lite läskigt att kolla på eftersom de gjort om allt. Sen när vi kom hem så tog vi det lugnt fram till Henke kom hem då åkte vi ner till stan och köpte Kobba på turk affären, sen åkte vi hem och mötte upp Maggan vid garaget. Hon hade köpt en kratta till oss så nu har vi två stycken, vi gick hem och lagade mat så satte vi oss och käka och efter maten så satt vi och prata en stund innan Maggan åkte hem igen.


I fredags så åkte vi till ICA Bäckby och handlade lite snacks och så käkade vi god mat och sen va det film och godis, vi hämtade även min dator från syrran så vi satt på varsitt håll och spelade på datorerna.


I lördags så klippte vi buskar och krattade massa löv på tomten och när vi va klara så lagade vi kött med potatis och sås. Medans vi käka så ringde det på dörren och när jag öppnade så stod det två små häxor utanför och ville ha godis. Jag gav dem godis och sen fortsatte vi med maten. När vi va klara så satte jag mig framför datorn en stund innan vi la oss i soffan och vilade en stund.

 

Den goda maten!

 


I dag söndag så har vi klippt gräs och trimmat alla kanter sen har vi mest tagit det lugnt. Nu har vi ätit och snart blir det soffan och mys.

 

Dagens bilder!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0