Tisdagen den 31/3-09

Hej alla glada bloggläsare!
I dag har jag jobbat, det va inte så långt pass för min brukare skulle iväg på begravning så jag fick sluta när han åkte i väg vid halv ett. Jag tog han sällskap till Clas Ohlson och där mötte jag upp Maria och Jonathan. Vi gick in på bolaget och hälsade på Madde som jobbade sen gick vi in till Johanna och Toros för en snabb fika innan jag åkte till gidde för att möta upp syrran med barnen. Maria åkte och hämtade Alexander på dagis undertiden, jag och syrran stannade till vid Spicy Hot och beställde mat till alla. Det blev två 13c en 14 en 11b och slutligen två 16 till barnen, när vi suttit oss på bussen så messade vi Maria och berättade vilken buss vi v på så hon och Alex hoppade på borta vid Skiljebo. Vi gick över till Maria och när vi kom dit så va Nicklas och Stefan Blom redan hemma, vi satt och lekte lite med barnen innan jag sa till att vi inte kunde vänta längre för jag håller ju på att hungra ihjäl. Henke kom lagom till maten, jag, Henke, Maria, Jonathan B och Alexander satte oss och käka medans Nicklas, Stefan, Jonathan och Rocky va i vardagsrummet.  När vi käkat klart så satt fruntimrena kvar i köket och snacka barn för fulla bullar medans Henke gick in i vardagsrummet med killarna. Barnen sprang mellan kök och vardagsrum, Zebbe och Danne kom förbi en snabbis och pratade lite. Jag tycker Zebbe är så klockren han tycker att jag och Henke ska skaffa barn men det har vi ju förstått att han inte är ensam om. Jag gick in i Alexanders sovrum och satte mig på sängen och skulle försöka läsa för Alex, Jonis och Rocky men det kan jag säga det va inte det lättaste. De lät mig läsa två max tre rader i boken sen bytte de bok och så höll de på tills jag va uppe i bok nr 7 då gav jag upp och sa att det va nog läst för min del. Jag gick in i vardagsrummet och la mig i Henkes famn i soffan, Maria och syrran snackade så mycket om barn så när vi åkte hem så blev det en vända till apoteket.

 Bilder från dagen!!

 

Jonathan, Mathias, Rocky

 

Nicklas & Stefan


Syrran och Maria

 

Jonathan & Mathias

 

Henke, mathias, Jonathan och Alexander

 

Alexander och Jonathan

 

Söta Mathias

 

Alexander vill visa Mathias något.


När vi kom hem så sprang jag in på toa och tog testet, när jag kom ut så sa Henke att den ska i alla fall heta Henke Jr och jag frågade vem? Hunden eller? .  Barnet säger han och jag lägger mig vid honom i soffan och säger vilket barn? . Ja den som kommer om 8 månader säger han, men jag vet ju inte om jag är med barn än. När det gått två min så kollar jag testet och med lättnade visade det negativt. Henke säger vad tråkig. Ja kollar på honom och fattar ingenting, först vill han inte och så säger han så. Nu har vi diskuterat det hela och kommit fram till att minst om ett år så kan vi försöka det blir med andra ord till hösten 2010 som det blir försök. Men visar det sig att jag blir på tjocken innan så kommer vi att behålla det men det är inget vi strävar efter nu. Vi vill få till våra liv lite bättre först innan vi sätter en knodd till världen. Det är större lägenhet och ekonomi som vi behöver fixa till dess. Nej nu ska jag spela lite innan jag ska sova man ska ju jobba i morgon igen, har inte spelat på hela dagen för det har ju varit jobb, Maria och mina serier så nu passar jag på lite medans Henke spelar på PS3 an. CIAO!!!!

 


Visst måste jag ju erkänna att jag börjar bli lite smått sugen på att ha en egen liten knodd hemma. Den skulle bli så fin med Henkes gener..Puss på er alla barn där ute.

 


Kommentarer
Postat av: mahlin

den skulle bli fin av dina gener med:-)

2009-04-01 @ 04:29:22
Postat av: Maria

Det är ju vi blattar som gör så att barnen blir så fina ;-)

Har du inte fattat det...



Nej då jag bara skojade!! Dem kommer bli så fina när de väl kommer!! :-)

2009-04-01 @ 07:28:16
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack ni är så underbara. Jag hoppas den blir fin...hehe. Men som sagt det är bra långt kvar..ler.. kram på er och Mahlin hoppas du e frisk snart så du kan komma tillbaks till jobbet kram

2009-04-01 @ 08:57:49
Postat av: Henko!

Du är så söt babe, men det är dina gener som kommer göra ungen söt!

Pussen...



ps. DONT GET YOU HOPE'S UP PEOPLE!!!!

Som Jessi skrev så är det LÅÅÅÅNGT kvar innan det blir nå kids.

Ja vägrar sätta ett liv till världen om jag inte har 100% koll på mitt eget liv först.

2009-04-02 @ 10:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0