Tisdagen den 30/6-09

Hej hej!

I dag så låg vi och drog oss ett tag i sängen sen va det bara att göra sig klar och så åkte vi till Ibbes och hämtade mat till oss allihopa. Vi åkte hem till syrran med maten och så satte vi oss och åt, när vi va klara med det så höll vi till ute på tomten dör Jonathan och Mathias badade lite sen lallade vi runt sen satte vi oss och fikade lite innan Henke åkte iväg. Strax efter att han åkt så började vatten kriget och det va mycket skratt och skrik, Jonathan hade vatten slangen och han sprutade ner mig hela tiden så jag ställde mig bakom syrran och höll i henne så hon fick massa matten på sig sen gjorde jag samma sak på mamma. När vi sagt till honom att det räckte så kom han och sprutade ner mig igen och mamma skrattade så jag tog den och sprutade ner henne varav att hon kom med baljan som hon fyllt med vatten så jag sprang in och gömde mig då gick hon in via tvätt stugan och jag smög fram och hällde ut vattnet i buskarna. När jag står böjd och vrider ur min kjol så kommer hon med en liten kanna som hon fyllt med vatten och häller det över mig. Jag blev dyngsur men vi hade kul, jag fixade lite med leksakerna och sen la jag mig på golvet uppe i lekrummet för att svalka av mig. När vi är där uppe så hör jag syrran prata med någon där nere och så visar det sig att det är mormor som har kommit. Vi fikar lite och sen snackar vi för fullt, sen när hon gått så börjar vi packa upp lite och så kom Henke efter några timmar. Jag fortsätter med att packa upp medans killarna är ute med Jonathan och Nova, en halvtimme innan vi åkte så kom Mathilda och hälsade på det va kul att se henne, hon har inte blivit så stor fast det inte är långt kvar innan hon ska föda. Vi åkte hem och kastade lite saker i Konttinen sen gick vi in och jag satte på ägg sen kastade jag mig in i duschen när jag kom ut va de inte klara så jag satte mig framför datorn och Henke hoppade in i duschen sen fixade jag kvälls fika och så kollade vi lite på tv. Sen satte Henke sig vid datorn och jag kollade på en gammal svartvit film på kanal 2, Henke gick in i sovrummet för att kolla på tv och självklart så somnade han. När min film va klar så skickade jag in Henke i badrummet så han kunde göra sig klar för natten se gick vi och la oss.

 

Dagens bilder!

Ugarna stormtrivs i deras pol!

 

Porr Nova ligger så fint i sin inhängnad nu på natten!


All kärlek till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0