Söndagen den 5/7-09

Hej hej!

I dag har det varit en seg dag, när jag kom hem från utställningen i går så gjorde jag mig klar för Sofia skulle komma över på middag och alkohol. Det blev en kanon trevlig dag och när kl va närmare 23 så fick vi för oss att vi skulle ut och parta så vi gjorde oss klara för att dra ut på krogen. Nova låg och sov i sängen med Henke när vi stack, vi gick till bussen men eftersom det är det här jäkla Power Meet så är ju all trafik försenad så det slutade med att vi tog en taxi ner. När vi kom ner så gick vi till BMB och där va Sofias lille bror. Vi dansade och drack sen va vi även ute på balkongen och terroriserade hennes lille bror som försökte ragga upp en grymt söt tjej. När de stängde så gick vi till Mc Donalds och jag köpte en vatten och Chili Ches sen gick vi för att ta oss en taxi hem men det visade sig vara svårare en något annat. Det va massor med folk ute och alla ville tydligen hem samtidigt, vi väntade på taxi i ca 50 min sen haffade vi bara en som kom på vägen. Sofia blev tokig och skrek och gormade eftersom taxin som vi beställt och suttit och väntat på tog upp ett annat par. Vi ringde bolaget och de fick ju höra va de hette och sen skulle de skicka en ny men då han vi haffa en egen taxi så jag va hemma vid 03:10 och Sofia vid 03:15 så det va skönt att man inte va allt för sen hem eftersom det brukar kunna bli jobbigt när man druckit som vi gjorde. Jag la mig och fick fylle frossa men i morse så mådde jag inte ett dugg dåligt va lite seg i kroppen men det va också allt. Henke kom in och så började vi prata om vårat bråk och allt så efter mycket om och men kom vi väll fram till att vi ska försöka en gång till och att jag ska försöka tagga ner med mitt temperament och han ska börja ta egna isiativ när det gäller hushålls arbetet så jag slipper tjafsa med honom om det. Vi har mest legat på soffan och i sängen hela dagen förutom när vi varit ute med Nova. Hon har slutat halta men jag har pratat med min uppfödare och vi kom fram till att jag avvacktar i 4 dagar så Nova får ta och hålla sig lugna sen kan vi kolla om hon haltar något efter bus och vila den femte dagen. Skulle så vara fallet så blir det veterinären annars klarar vi oss från det, det är så kul för Nova har börjat få sina nya tänder och hon är ju så söt med blandade tender i munnen.  Nu på kvällskanten så fick hon sitt staffe ryck så vi la in henne i buren och vad tror du inte hon gjort med den. När Henke kom in så såg han att hon flyttat hela buren, ja hon är bra underbar våran lilla älskling.


Gårdagen och dagens bilder!

I går!

Sofia har precis kommit!

 

Nova är ute på kiss runda!

 

 

Inne på krogen!

 

Fulla och glada utanför krogen!

 

I dag!

Min lilla fladdermus tjej!

 

Jag och Henke!

 

Äntligen har man blivit någotlunda fräsch!

 

Nova har mublerat om med att flytta buren i sovrummet!

 

All kärlek till er!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0