Söndagen den 26/7-09

Hej hej!

I dag så kom Sofia T och hämtade upp mig och Nova kl 11 så åkte vi ut till Johannesberg så hundarna fick busa. Sofia hade yngsta hunden med sig det är en tik på 2 år som heter Axa och hon lekte så försiktig med Nova. När de lekt en stund så gick vi ner till vattnet jag tänkte att de ville dricka men Axa hoppade i och jag blev chockad när jag såg Nova följa efter. De badade min vovve badade ha ha ha det va så kul att se, efter en stund gick vi upp på gräset igen så fick de fortsätta med lekandet. Sen avbröt vi lekandet för Sofia skulle visa mig hur man gör med hundarna på en utställning, jag ska åka med henne på utställning med Nova i september så jag och Sofia ska träna ute på Skälby några gånger så jag vet hur och vad jag ska göra när det är dags. När vi va klara så körde Sofia hem mig och Nova för vi skulle till syrran och käka, när jag kommer hem sitter Henke och kollar på film så han hoppar in i duschen sen åker vi till syrran. När vi kom dit så hade de dukat fram så det va nästan bara att sätta sig till bords. Anna va kvar men hon åkte strax efter att vi ätit, vi fixade lite med bullar och sådant i väntan på att Anders skulle komma tillbaks. När Anders kom så fikade vi lite sen ringde jag Sofia och hon kom efter en stund, jag och Jonathan gick ut för att visa henne vart syrran bodde och när hon öppnade bagageluckan så började hennes hundar att yla. Jonathan backade bak lite och så sa han en så rolig sak, han sa ”Moster de sjunger Moster” jag skrattade lite och så tog Sofia ut Axa så gick vi in på tomten. Nova blev jätte glad och de började leka för fullt sen gick vi alla in och lät hundarna vara ute och leka, när jag och Sofia kom så sa Anders ” nu har ni två blöta hundar” . Hur kunde vi ha det tänkte jag eftersom det inte regnade, men då fick vi ju se att de hoppar in i polen och leker. Vi skrattade åt dem sen gick vi in igen, efter en stund kom Axa in så hon la sig nedanför Sofia och Nova hade lagt sig på soffan ute på altanen och sov. När det gått en timme ungefär så gick Axa ut igen så låg de och sov på altanen båda två, när Nova vaknade så busade dom igen mamma kom medans syrran bakade bullar så när det va klart så satte vi oss och fika med nybakta bullar allihopa. Det va så gott sen efter en stund så åkte mamma och Jonathan iväg till gammel mormor och då fick jag rosor som jag skulle plantera vi pappas grav så när vi skulle åka hem så åkte vi förbi hans grav så planterade jag dem och tog bort annat som va fult där. Sen va det hem och Henke började koppla in den nya boxern som vi har skaffat och jag satt framför datorn. Nova hade gått och lagt sig så när vi skulle lägga oss vid 24 så väckte jag Nova så gick vi ut en sväng innan det va dags att sova.

 

 

Nu har Sofia och Axa kommit!

 

Vi är inne medans de leker!

Syrran bakar!

 

Henke lekte med kameran och då blev det så här!



Kärlek till er alla!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0