Onsdagen den 8/7-09

Hej hej!

I dag kom Henke hem på lunch i gen och det va jätte trevligt, vi somnade i soffan efter maten och så gick vi in i sovrummet när vi vaknade till för att vila mer där inne. Men när vi lagt oss till rätta och precis höll på att somna så ringde hans jobb så han åkte iväg. Jag och Nova fixade lite här hemma och så va vi ute på en promenad och hon stormtrivdes. Når vi kom hem så snackade jag med syrran och fick då höra att Emma och Lexi va hemma hos dem så jag ringde Henke för att be honom skynda sig hem från jobbet så vi skulle hinna dit och träffa dom innan de åkte eftersom jag inte träffat Lexi på flera år och även Emma. Lexi är en av Daisys valpar så hon är fem år gammal och hon va den minsta i kullen så hon va ju mindre än Daisy men resterande valpar blev lika stora som pappa Aladdin och de är höga må jag säga. När Henke kom så körde vi Sofia och Gugge till systemet för de skulle köpa 4 plattor öl sen körde vi hem dem och åkte raka vägen hem till syrran. När vi kom dit fick Nova sitta kvar i bilen eftersom hon fortfarande ska hålla sig lugn, man fick ett härligt välkomnande. Lexi kom springandes och skällde ut oss men jag bara gull pratade med henne eftersom jag vet att det är bara varnings skäll så ägaren ska veta att det kommer någon. När hon kom fram blev hon jätte glad och jag må ju säga fan vad hon har blivit stor, Lexi är den ända som liknar Daisy i ansiktet och det va så härligt att träffa henne. Jag såg Daisy framför mig så jag fick tårar i ögonen när jag gosade med Lexi, fan jag saknar Daisy så otroligt mycket. Vi busade lite med bollen sen åkte dom hem och jag släppte ut Nova så åkte jag, syrran och mamma iväg till Erikslund för att handla lite och när vi kom tillbaks så låg Nova på soffan ute på altanen och de andra va på övervåningen och lekte för fullt med barnen. Vi gjorde kvälls fika och syrran fixade deg till bullar så när vi fikat klart så började hon baka dem. Jag och Henke åkte hem och så gav vi Nova mat och Henke satte sig framför datorn, jag tog ut Nova och självklart så började det spöregna så det va snabbt in igen. Sen har jag plockat lite här hemma innan jag ringde och prata med kusin Daniel. När vi la på så ringde Sandra C så vi pratade en stund och nu sitter jag framför datorn och bloggar..ha ha ha.. Så ringde Sofia mitt i allt och så började vi diskutera lördagen då vi ska på grill fest, det är så otroligt kul att man börjar lära känna hennes kompisar. Jag diggar Hanna som vi ska till hon är en tjej med skön personlighet och det är kul att träffa henne igen. Nej nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på film ha det gött nu!

 

Bilder!

Lexi och Emma!

 

Syrran och Lexi!

Jag får tårar i ögonen när jag ser henne!

 

 

Jonathan ville att jag skulle ta kort på honom!

 

Mor och dotter!

  

Daisy 6 år gammal!



Lexi 5 år gammal!


 

ALL KÄRLEK TILL ER!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0