Onsdagen den 29/7-09

Hej hej!

I dag så tog jag ut Nova när jag vaknade sen gjorde jag mig i ordning och sen fick hon en promenad till innan jag åkte ner på stan. När jag kom ner mötte jag upp syrran med barn, Linda med dotter och Sofia. Vi gick till Mongoliska och käka så när vi satt oss och skulle börja äta så kom älsklingen ner och käkade med oss. När vi käkat klart så satte vi oss utanför Sigma en stund och snacka sen åkte Henke till Engson medans vi gick in i affärer och kollade lite. Sen när vi skulle till Myrorna för att leta barn böcker och glas till barnen som inte är så ömtåliga och som det inte gör något om det pajar så satte vi oss i skuggan och pratade lite. Då kom VLT fram till oss och ställde lite frågor och så tog de kort på oss så vem vet vi kanske är med i VLT i morgon.  Sen när vi gjort våra ärenden så gick vi till Johanna och Toros kafé för att fika lite, när vi va klara så körde Sofia hem mig för jag ville hem till Nova hon hade varit själv i 5 timmar. När jag kom hem så hade hon sovit för hon kom ut från sovrummet och sträckte på sig. Jag tog ut henne så vi gick runt ankdammen och sen ner till oss igen, sen vilade jag i fem minuter innan vi tog bussen ner till stan där Henke hämtade oss så åkte vi hem till syrran. När vi kom dit så va Jonathan med mamma de hade åkt till morfar så vi satt och fika för fullt så rätt som det va så stod Mathias helt själv en kort stund. När vi varit där ett tag så åkte vi hem och när vi parkerat bilen så tog vi oss en långpromenad med Nova. Nu sitter jag här och fixar med min blogg medans Henke klipper klorna på Nova, nu ska jag ta och duscha henne för man blir helt svart om handen när man klappar henne. Ha det gött!

 

Ett tipps till alla ni som går barfota och har svårt att få bort all smuts under fötterna:

Ta en skål med varmt vatten och häll i lite Yes så går ni ut på gräsmattan och häller ut det på ett ställe. Sätt era fötter där och gnugga dem i gräset med det blandade vattnet så är fötterna jätte rena sedan.

Mamma sa till mig eftersom jag inte får rent fötterna helt efter att ha gått barfota på syrrans tomt och tro mig det funkade jag blev jätte ren. Och gräsmattan skadas inte av det så det är bara att gå ut och göra rent er nu!

 

Dagens bilder!

 

Mongoliska!

Linda och Ida!

Sofia!

Jonathan och Mathias!

Henke!

Syrran och Mathias!

Jonathan!

Jag!

 

Kafét!

Jag och syrran delade på den här mackan!

Syrran ska leka papparazi fottograf, trode jag hade

patent på det,hehehehe!

 

Hemma hos syrran!

Ny badad!

 

Duktig pojke! Snart kan du gå själv!

 

 

Hemma på baksidan!

 

Kärlek till er alla!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0