Misshandel under 3 års tid!

Den underbara tiden med Jesper!

1994 blev jag tillsammans med en kille som hette Jesper Lindgren. Hela grejen är ganska lustig egentligen. Jag och Terese va och fikade på Brogården med Annika och massa andra meniskor, vi satt och pratade så kom det en bunt killar och pratade med Annika och vi blev presenterade. Therese fastnade för en kille på en gång och det va ju självklart Jesper.  Jag brydde mig inte så mycket om någon av killarna. Jag hade det struligt som det va med mitt ex och så. Han ville inte fatta att det va slut mellan oss. Så jag brydde mig inte så mycket om killa för jag visste att ville jag ha en kille så fick jag honom. Terese satt och stirrade på Jesper under hela tiden som vi satt och fikade. Jag och Tessan stack sen, dan efter så satt vi på Brogården igen och så kom Annika med några bekanta till oss. Vi satt och spelade kort och snackade vid ett långbord. Det va ganska komiskt för självklart kom Jesper och hans polare Tommy och satte sig vid oss.  Jag kommer ihåg att jag satt längst in mot väggen och jag hade Tessan mittemot mig sen va det Annika bredvid mig och Jesper mittemot henne och stackars Tommy fick sitta på kanten. Vi spelade kort och rökte vi hade jätte kul, och Tessan va jätte glad av att sitta bredvid Jesper. När Jesper och Tommy skulle gå så sa jag (han är ju ioförsig snygg bakifrån) sen fortsatte vi prata och vi småretades med Tessan lite. Dan efter när vi skulle möta Annika på brogården så sa hon att hon ville prata med mig.  Vi gick iväg en bit och hon sa att Jesper tycker jag va jätte snygg. Jaså sa jag bara, hur vet du det? Men det kunde ju vem som helst se sa hon. Han gjorde ju inget annat en stirra på dig hela kvällen i går ju när vi spelade kort. Jasså sa jag och såg ut som ett frågetecken, jag försökte att inte se sp glad ut när vi gick och satte oss vid Tessan. Men det va jätte svårt, hon tittade på mig och sa förundrande (vad ville Annika dig som va så hemligt)? Inget sa jag och fortsatte prata med alla vid bordet som om inget hade hänt. Tessan blev tyst och sa inte så mycket, men jag kunde se att hon va besviken på något. Annika och de andra drog efter 3 timmar så då va det bara jag och Tessan kvar vid vårt bord. Tessan tittade lite surt på mig och sa ” vi är ju bästisar så jag fattar inte varför jag inte får vad hon sa, litar du inte på mig?” Jo det är klart jag gör men det va inget särskilt inget att bry sig i. ”Men då kan du väll säga till mig vad hon sa?”, jag tittade på henne och viste inte riktigt hur jag skulle säga det till henne. Efter en stund så säger jag till henne ” okej jag säger väll vad hon sa men bli inte sur okej?”. Hon tittade på mig med konstig blick och sa ” ja jag lovar”. Jag tittade på henne och sa ” Jo Annika sa att Jeppe tycker att jag är snygg”, jag tittade på Tessan. Hon sa inte så mycket hon blev tyst, sen skulle hon helt plötsligt gå. Så vi gick och vi tog varsin buss, hon hörde inte av sig till mig så jag frågade henne i skolan dagen efter om hon va sur på mig och vad jag hade gjort. Hon va först tyst och sen sa hon ” varför ska alla killar jag vill ha tycka att du ser bra ut?” Jag kunde inte låta bli att skratta så sa jag ”så är det väll inte” fast innerst inne visste jag att det hon sa va sant. Varför s du ingenting till mig på en gång för?, frågade hon . Jag blev tyst och sa inte så mycket fast jag ville säga att det va för att inte såra henne men jag kunde inte säga det, så jag va bara tyst. När jag bestämt mig för att skolka så åkte jag ner på stan och satte mig med Annika på brogården , vi pratade lite och sen sa hon att Jesper ville att jag skulle komma hem till honom för han ville prata med mig om något. Jag tittade på henne lite förundrat och undrade vad han ville prata med om. Hon log och sa ” jag har ingen aning”, men jag vet ju inte vart han bor ju. Hon sa ” jag följer dig till porten så ses vi senare. Okej men när ska vi gå dit då?, hon gick iväg och så kom hon tillbaks och sa att vi kunde gå dit nu. Jasså ja v i gör väll det så det är gjort, vi gick ut från Brogården och bort mot Gränden sen förbi jeansbutiken och där svängde vi höger. Han bodde ju mitt i smeten, vi stannade vid porten så sa Annika till mig ” gå upp tre trappor och så är det dörren där det står Lindgren på”. Jag gav henne en kram och så gick jag in, när jag stod utanför dörren va jag så nervös. Jag ringde på dörren och det tog inte lång tid innan han stod där vid dörröppningen och log åt mig. Jag gick in och han visade mig runt i sin lilla lägenhet, det va en liten etta som hade kokskåp och badrummet va jag så fascinerad av, där fanns det en toalett och ett sittbadkar inbyggt i väggen. Det va förstagången jag såg ett sittbadkar. Jag satte mig i soffan och bara tittade på honom, han gick omkring i lägenheten och mitt i allt så frågade han mig om jag ville ha te. Jag tittade på honom och sa ja tack, han satte sig bredvid mig i soffan och tittade ner på mina fötter och så skrattade han. Jag tittade ner och såg att jag hade två olika strumpor på mig. Han tittade p mig och sa med ett leende ” jasså du har inte tid att sätta på dig lika dana strumpor, hade du så bråttom till mig”. Jag började asgarva och sa nej du jag visste inte ens att jag skulle hit i dag. Jag tittade på honom och frågade vad ville du prata om då? Han sa ” jo som jag vet så har Annika sagt till dig att jag tycker du är snygg”, ja sa jag och tittade blygt på honom.  Han log lite och så sa han ” jag är intresserad av dig och vill ju att det ska bli mer än bara fika och vänskap”. Jag tittade chockat på honom och sa jasså? Han frågade om han fick ge mig en kram och en puss, jag tog stolt emot dem utan att tänka på konsekvenserna. Han följde med mig till Brogården där Annika väntade på mig, vi satt där och pratade och sen när jag skulle gå så hade han snott en blomkvist från blomman som stod på bordet och han satte den i mitt hår. Jag gav honom en kram sen gick jag till bussen, Jesper ringde mig dagen efter och min mamma frågade mig så fort vi lagt på ” vem är han”? Jag svarade att han heter Jesper och att han är 16 år och går på Hotel & Restaurang på Wenströmska gymnasiet.  Jasså sa mamma och undrade hur vi hade träffats, jag sa att han känner Annika och att vi va tillsammans. Mamma tittade på mig och sa ”jasså vad kul”.

Jag kommer ihåg en gång då jag och Jesper satt och fika på Brogården med gänget så kom Simon och sa att han ville prata med Jesper. Jesper och Tommy gick med Simon och så kom det en polare till mig och sa att Heres och Jesper hade bråkat utanför Brogården. Jag undrade varför och då sa de att Heres hade hittat på att Jesper hade spöat Simons lille bror och sen att det handlade om mig. Dagen efter så kom Heres till Brogården och sa att han ville prata med mig, jag mins att hela stället va proppat med folk. Jag tittade på honom och sa sedan till mina vänner att jag kommer snart, alla mina vänner tittade förundrande på oss medans vi letade ett ledigt bord. Vi hittade ett bord längst in i hörnet och han frågade om jag ville ha en kaffe och så frågade jag honom vad det va han ville. Han köpte kaffet och så satte han sig mittemot mig och började kärleksförklara sig för mig . Han sa att han hade bråkat med Jesper, jag blev arg och frågade honom varför? Han sa att han ville att vi skulle vara ett par och att Jesper inte va bra för mig, sen sa han att Jesper inte skulle vara med mig för jag är hans. Jag tittade på honom och frågade ”är du dum i hela huvudet eller vad är det för fel på dig.” Han sa att Jesper hade skrattat åt honom och sen att han hade lovat att låta mig vara i fred om nu Heres tyckte om mig så mycket. Jag blev helt rasade när jag hörde det, jag reste mig upp från stolen och kastade kaffet över honom och så sa jag , ”” om jag så mycket som hör att du öppnar din käft igen om mig till någon kille så kommer jag personligen att slå ihjäl dig. Hela fiket blev knäpptyst och jag gick och satte mig hos mina vänner igen, Heres gick därifrån och strax efter åkte jag hem. Det tog väll ca en vecka innan jag såg röken av Jesper, jag och Annika satt på Brogården och så kom Jesper och Tommy. De sa hej och satte sig vid oss, Jesper tittade på mig och frågade hur jag hade haft det? Jag log och sa att jag haft det bra sen bad jag om ursäkt för Heres beteende. Han tittade på mig och sa att det inte va någon fara, sen gick dom. När jag precis skulle gå in i bussen så hörde jag någon ropa på mig och jag tittade ut och där stod Jesper. Han frågade om han fick följa med mig hem, ja det kan du väll sa jag och så gick vi in i bussen. När vi kom hem så blev jag nervös för jag brukar inte ta hem mina killar så jag visste inte vad mamma skulle säga. När vi kom in så sa jag HEJ HEJ jag har med mig en kille, mamma kom och sa ”jasså vem är det här då”? Det är Jesper, vi gick upp på mitt rum och satte oss i sängen och kramades lite. Jag hade dörren öppen eftersom jag inte fick stänga den när jag hade kille på rummet. Så helt plötsligt ropade mamma på mig ”Jessica du har besök”. Jag gick ner och utanför stod Heres och en kompis till honom. Han ville ha sina cd skivor som jag fått av honom i present, visst sa jag om du lovar att lämna mig i fred sen. Jag gick upp och packade ner cd skivor, smycken och kläder jag fått av honom sen gick jag ner och kastade påsen på honom och sa att jag inte ville ha något av hans skit han gett mig. Sen smällde jag igen dörren och gick upp till mitt rum, jag blev ledsen så Jesper höll om mig så stod vi och titta på dem när de gick iväg. Senare på kvällen skulle Jespers mamma komma och hämta honom så jag följde med honom till Skälbyhallen. Vi stod och kramades så kom hans mamma i bilen , jag sa hej och sen gick jag. Jag och Jesper brukade hitta på saker efter skolan och så men han va sällan hemma hos mig.

Jag mins en gång när Jesper hade avslutning på IV,  jag låg hemma och sov så vaknade jag av att det kändes som om någon tittade på mig. När jag tittade upp så satt Jesper på sängkanten, han va finklädd och sen hade han sin mammas hund med sig. Det va en liten Citsu som hette Fia, Jesper gav mig en puss på pannan och sa god morgon hjärtat. Jag tittade lyckligt på honom och önskade att den här dagen aldrig skulle ta slut. Jag frågade varför han va finklädd och han sa att han haft avslutning på skolan, jag gick upp och gjorde mig klar så åkte vi hem till hans mamma på Lilhärad. Där hade dom satt ut ett långbord på gården och så va hela hans släckt där. Vi åt god mat och hade jätte trevligt sen körde hans mamma oss till stan där vi mötte upp hans vänner. Vi gick till Djäkneberget å satt vi där och drack och festade hela natten tills min pappa kom och hämtade mig.  

När jag konfimerade mig så hade vi festen hemma hos oss för att fira mig och syrran, vi fick massor med presenter och Jesper va där med mig. Sen ringde min polare för vi skulle hem till henne på fest, hon bodde i villa området vid Erikslund. Vi hade jätte kul Jesper va med en liten stund sen skulle han i väg till sina polare och festa å jag va kvar med Terese och vi festade hela natten. Sen kom pappa och min farbror och mötte upp mig så jag fick sällskap hem. 

 

Den dåliga tiden med Jesper!

Första åter va jätte bra vi va som vilket kärlekspar som helst men sen började han bli allt mer kontrollerande. Han ville veta vem jag var med och vart jag skulle han började dyka upp i skolan för att se att jag va där när jag sa att jag skulle dit. Vi började bråka för att jag tyckte han va lite för kontrollerande, jag mins att jag va 14, 9 månader gammal när jag blev med barn första gången och han lyckades övertala mig att behålla barnet.  Han sa att vi skulle klara det och lovade guld och gröna skogar, jag bråkade mycket med mina föräldrar för han kunde ringa hem till oss och skrika på mig i telefonen för att en kille i klassen hade kommit fram till mig och frågat när nästa lektion började. Han hade folk överalt som såg vad jag gjorde och vart jag va. Jag mins att jag och Jesper va på stan en dag så mötte vi ett gäng killar och den ena sa hej till mig och Jesper frågade mig vem det va, så jag sa att det va en kille i min klass. Vi han inte mer en ner till Kyrkoesplinaden förrän jag märkte att Jesper bettede sig konstigt. Han stannade mig och sa ” vad har du ihop med den där killen som hälsade på dig tidigare i dag”? Jag tittade på honom som ett frågetecken och sa sen ” han är bara en kille i min klass”, då fick jag mig en örfil av honom så sa han ”varför ljuger du för”? Vad har jag ljugit om frågade jag medans tårarna rann ner för min kind. Ja du blev ju tvungen att tänka innan du kunde svara på vem han va. Nej jag blev bara skockad över din fråga sa jag med darrande röst, så efter ca en timmes övertalning om att jag inte hade något med killen att göra så lugnade Jesper ner sig. Han sa förlåt för örfilen och sa att jag hade provocerat honom till att ge mig den. Jag förlät honom för jag kände att det va mitt fel att han slog mig, sen gick jag hem. När jag kom till skolan dagen efter så sa jag till killen att han inte fick hälsa på mig något mer. Han tittade på mig undrandes och jag förklarade att min kille va svartsjuk. Han skrattade och sa jasså på mig, jag menar allvar du kan inte hälsa på mig mer. Han tittade skockat på mig och såg att jag va lite ledsen och då sa han okej jag ska inte hälsa på dig mer. Han sa inget till mig på flera dagar i skolan sen kom han fram till mig en dag på Gympan och sa ”du vad spelar det för roll om han blir svartsjuk det är väll bara att förklara hur det ligger till för honom”. Jag tittade på honom med rädd blick och sa nej tro mig det funkar inte, han frågade mig om min kille va dum mot mig men jag nekade så klart till det, han vände sig om och gick.

Jag och mina föräldrar bråkade bara mer och mer om Jesper, han lyckades få mig att vända mig emot alla jag kände så det slutade med att jag bara hade han kvar.

Jag mins när jag skulle fylla 17 år så va jag jätte sjuk och hade över 40 graders feber så min pappa hade lagt mig i soffan på övervåningen så att släktingarna kunde komma med presenter åt mig. Jag fick paket men min mamma fick lov att öppna dem åt mig för jag hade ingen kraft i kroppen för att göra det själv. Jag orkade knappt sitta upp mer än fem minuter innan jag somnade om igen, jag hade varit sjuk i över en vecka och hade varken ätit eller sovit bra. Jesper ringde och jag fick luren han va glad och ville gratta mig på min födelse dag, jag som knappt va vid medvetande sa tack och ville lägga på. Då blev han rasande och började skrika i telefonen, jag blev ledsen för jag orkade knappt hålla i luren och så skulle jag sitta och förklara för honom att det inte va en annan kille här. Det slutade med att mamma kom upp och tog luren och sa ” Jessica har över 40 graders feber hon har ingen ork att prata med dig”, sen la hon på luren. Det tog fem minuter innan han ringde igen men då svarade pappa i telefonen och dom bråkade sen tog min morbror över luren tredje gången han ringde och så bråkade dom. Jag är inte säker men jag tror att han bråkade med alla i min släckt den kvällen innan dom drog ur jacket.

Jag mins inte hur många gånger om dagen som Jesper slog mig, men det va väll som minst fem hårda örfilar om dagen. Och det va varje gång mitt fel, jag va en hora för jag flörtade ju med killar i hela världen enligt honom. Det slutade med att när vi gick på stan så tittade jag alltid ner i marken och jag reagerade inte på när folk hälsade på mig . Jag va rädd att få en örfil av honom, jag min att jag ofta cyklade hem till Tessan och va ledsen för att Jesper hade slagit mig.

Jag mins en speciell kväll då örfilar gick till knytnävslag, jag bodde inte hemma utan hos en annan familj för att jag mådde så dåligt av att vara hemma. Familjen jag bodde hos bodde mellan Tortuna och Tillberga, det va ca en mil till bussen så det va ju inte så kul att ta sig dit själv. Jag hade lovat Jesper att möta honom på stan innan jag skulle till en kompis som jag skulle sova hos. Jesper ringde och det va ingen hemma mer än jag så jag säger till honom att jag inte kan komma förens de har kommit hem. Han säger visst okej men han ville veta hur lång tid det kommer att ta, jag har ingen aning så jag sa att dom lovat att inte vara borta mer än ca två timmar eller så. När det gått tre timmar så ringde Jesper igen och frågar, då säger jag att de fortfarande inte har kommit hem. Han skulle vänta vid busstationen på mig, när det gått ytterligare två timmar så kommer familjen hem så de kör mig till bussen och jag åker ner till stan.  När jag ser Jesper så börjar mitt hjärta att banka jag sitter och hoppas på att han inte är allt för arg på mig. När jag kliver av så vill han ta mig sällskap innan bussen till Pettersberg kommer, vi går in på Bingon för att värma oss och då får han spel. Han börjar skrika på mig om allt möjligt och jag har ingen aning om vad det är han försöker framföra. Jag tittar ner och han tar tag i mitt ansikte och trycker upp det så han kan se mig i ögonen, han ger mig en örfil och mina tårar börjar rinna ner för kinden. Jag ber honom sluta och sen försöker jag lugna ner honom, han blir bara argare och argare. Han ger mig örfil efter örfil och skriker hej villt, det kommer några äldre killar och frågar mig om allt är okej och jag nickar att det inte är någon fara.  Ja självklart så blir Jesper arg på det också, när han äntligen lugnat ner sig så har bussarna slutat gå. Så jag bestämmer mig för att gå till Pettersberg . Han ska ta mig sällskap för han ska ändå till Valby, vi går och när vi kommit fram till Pettersberg så vill han veta vilket hur hon bor i men jag har ju lovat henne att inte berätta för honom. Eftersom hon har barn och är rädd för honom, han blir arg när jag bara svänger av och säger nu går jag. Då springer han ikapp mig och ger mig en rejäl örfil, jag tittar på honom hatiskt och säger ”det är ingen ide att du väntar dig några tårar av mig”. Han tittar häpet på mig och tar hårt tag i min arm och släpar mig till höghusen. Han säger till mig ” vilken port är det” jag tittar på honom och vet inte vad jag ska säga. Jag har ju lovat att han aldrig ska få veta vart hon bor, jag tittar på husen och säger ” jag vet inte riktigt”. Han tittar på mig och säger ”hur kan du inte veta”, jag säger snabbt ” jag har ju bara varit här en gång ju”. Jag märker hur arg han blir, han bryter upp dörren och tvingar mig fram till tavlan där alla namn står. Han säger” bor hon här?” Nej säger jag så går vi ut , när vi hållit på ett tag så va det ju bara hennes hus kvar. Här är det säger jag, han bryter upp dörren och jag tror ju att han ska gå men då ska han följa med mig upp för att se så det verkligen är henne jag ska träffa. Jag säger att han inte får och är på väg ut, då tar han tag i mig och kastar in mig i väggen, han drar upp skruvmejseln och trycker den hårt under min haka. Jag blir arg och säger nu har jag fått nog nu är det slut mellan oss. Han trycker den hårdare mot mig, så hårt så det börjar blöda om hakan. Han skriker att jag inte kan dumpa honom och att han ska döda mig, jag ser hur ena hissen kommer ner och drar mig ur hans grepp och springer till hissen. Där står det en äldre dam, hon tittar på mig när Jesper precis får tag i min arm. Jag lyckas dra mig ur hans grepp och ställer mig längst in i hissen och ber henne om hjälp. Jesper kommer rasande in i hissen, då går kvinnan ut ur hissen och jag hinner inte med utan känner bara en smäll i ansiktet. Jag försöker att titta men det är helt svart, jag har böjt mitt ansikte ner åt golvet och efter en liten stund så ser jag och det ända jag ser är att det rinner blod på golvet. Jag håller för ansiktet för att skydda mig mot hans slag och ser bara hur blodfläcken blir större och större. Han trycker ner hissen till källaren och drar ut mig från hissen. Jag skriker förtvivlat att han ska släppa mig men det hjälper inte, jag lyckas ta mig ur hans grepp och springer en meter innan han får tag i mig igen. Han trycker upp mig mot väggen och sätter skruvmejlsen under hakan igen. Han skriker att han ska döda mig och jag vet inte vad jag ska göra, jag försöker att lugna honom. När jag lugnat ner honom så säger han att vi fortfarande är tillsammans, jag säger till honom att jag inte kan vara med en kille som jag är rädd för. Han blir arg och ger mig en örfil, till sist lugnar han ner sig och tar upp mitt ansikte han tittar på mig och så tar han av sig tröjan och försöker torka mitt ansikte. Jag säger till honom att vi är tillsammans och att jag måste gå upp till min kompis för jag har ju lovat att ringa min foster familj när jag kommer fram, och att de kommer börja undra annars, han låter mig gå. När jag åkt upp till hennes våning så står jag utanför dörren en liten stund för att lugna ner mig sen ringer jag på dörren. Hon öppnar och tittar på mig som om hon sätt ett spöke. Hej säger jag bara och går raka vägen in i badrummet, då berättar hon att hon hört granntanten berätta om en kille och en tjej som bråkade i hissen så jag antog att det va du. Ja va helt tyst och tittade rakt in i spegeln, jag blev rädd för det jag såg. Hela mitt ansikte va täckt av blod och jag hade ett jack på ena sidan av näsan. Jag grät medans jag tvättade av mitt ansikte, jag hade inge ont men det beror väll på att ansiktet domnat bort för länge sedan. När jag väl kom ut så berättade hon att min pappa hade ringt flera gånger. Jag hade ju inte hört av mig till familjen så dom hade ringt mina föräldrar, hon sa att jag måste ringa min pappa. Jag ringde upp pappa och han sa jasså du har kommit fram nu, ja sa jag ,va det något särskilt? Nej ville bara veta varför du inte ringde familjen för, jag glömde bort . Då säger pappa ” är du förkyld?” Jag svarar ” varför tror du det”. Nej du låter ju förkyld, ja jag är det försökte jag säga utan att han skulle höra att jag grät. Men sen kunde jag inte hålla in tårarna längre, han frågade mig va det va och jag sa till honom” lova att inte göra något dumt nu”. Vad har hänt frågade han igen? LOVA så berättar jag, pappa lovade. Jag sa till honom ” anledningen till att jag inte kom förens nu”, vad har du gjort hela den här tiden sa han. Jag berättade allt och pappa blev helt tyst i telefonen, när jag va klar så sa han ” jag kommer och hämtar dig nu. Ja sa jag bara av ren utmattning, han och mamma kom i bilen så visade jag dem steg för steg vart allt hade skett. I hissen va den stora blodpölen och i källaren fanns det blodspår där jag hade gått sen låg Jesper blodiga tröja på golvet. Pappa körde mig till familjen och berättade allt för dem om vad som hade hänt. Jag gick in i mitt rum och la mig i sängen. Då sa pappa till mig att jag inte behövde gå till skolan dagen efter. Jag reagerade inte på att något av va de sa utan somnade bara in, jag vaknade av att det ringde på dörren och jag hoppade ur sängen på någon sekund. Mitt hjärta bultade i hundratjugo, jag va livrädd för att det skulle vara Jesper men så knackade det på min dör så hörde jag min systers röst. Jag blev överlycklig av att se henne och gav henne en kram, hon hade med sig en påse godis och berättade att hon fått ledigt från skolan. Syrran ringde sedan min skola och sa att jag inte kunde komma i dag. Jag låg på sängen och bara grät, när jag försökte äta en godis så gjorde det ont i min käke. Jag kommer inte ihåg vad min syster sa eller vad vi gjorde den dagen, jag mins bara hur glad jag va över att se henne och att ha henne som syster och att hon va här med mig i dag. Mitt ansikte va svullet och blått, Jesper ringde senare på dagen och va jätte glad och frågade när jag skulle komma till stan för han fyllde ju nämligen 18 år i dag så vi skulle fira med hans pappa. Jag skrek till honom kommer inte du ihåg vad som hände i går? Han blev tyst och sa varför är du så arg, ja för att mitt ansikte är helt blått och för att du slog mig i går. Han blev tyst och sa nej det kan jag inte ha gjort, han kom inte ihåg någonting men efter mycket om och men så la vi på luren.

 

Ni ska inte tro att Jesper slutade med sitt våld nej han blev tagen av snuten och hamnade på avvänjnings anstalt i en annan sta och jag hade det lugnt och skönt ett tag men sen kom han ut och då va han inte alls lika våldsam men så en dag så kom det tillbaks.

Jag va hemma hos Jenny Virtanen, pappa hade kört mig hem till henne och så skulle jag ta bussen på kvällen, jag och Jenny klädde upp oss. Jag lånade en vit tajt klänning av henne med slitts där bak och hon hade en rosa kjol och ett rosa linne på sig. Vi åkte ner på stan så mötte vi Jesper, vi stod och pratade med honom en stund sen följde vi med honom till biljarden på Oxbacken. Där mötte vi Rangel, Marko Quick och Sirelanka Markus. Sen va det en massa andra killar de skulle hem till Rangel så vi följde med, Marko hade snott en moppe så Jeppe körde, jag och Jenny satt bakpå och Marko på styret. Ja du jag fattar inte hur vi kom fram helskinande, men det gjorde vi i alla fall. Vi satte oss ner på trottoaren när vi kom fram, jag mins att han bodde i en vit enplansvilla. Vi gick in och va med killarna vi hade jätte kul så kom jag på att jag skulle varit hemma för jätte länge sedan. Kl va kring 4 på morgonen innan jag fattade vad klockan va så jag sa till Jenny att det är ingen ide att jag åker hem för att mina föräldrar skulle strypa mig. Visst vi stannar här sa hon bara, jag och Jeppe tog ett av sovrummen och Jenny och Marko tog ett annat. Rangel och de andra sov i vardagsrummet, när jag vaknade på morgonen så vågade jag inte åka hem för jag hade ju varit borta hela natten utan att de visste vart jag va så jag sa till Jenny att jag inte tänkte åka hem alls. Jag och Jenny behövde rena kläder att ha på oss. Killarna sa det fixar vi och så gick de allihopa, när det började skymma så kom de tillbaks med en hel påse tjej kläder. Ja då hade de varit på stan och snott kläder åt oss, jag tror inte jag har skrattat så mycket i hela mitt liv. De hade ju ingen aning om vad vi har för storlek så när vi skulle sätta på oss kläderna så va det som att sätta på sig ett lakan. Jenny beslutade sig för att åka hem och hämta kläder. När vi skulle gå och lägga oss den natten så började Jeppe med att han ville ha sex. Men jag va helt utmattad eftersom vi inte fått i oss mat medans vi va hos Rangel och jag sa nej till honom. Så vräkte jag ur mig något och då gav han mig en örfil och jag började skrika och gråta, det slutade med att Marko kom och tog ut Jeppe från rummet och efter en stund så kom Rangel in och frågade mig hur jag kunde låta han göra så med mig. Men jag sa ingenting för jag visste ju inte hur Jesper skulle få höra det sen.

 

Historien med Jesper slutade inte här men jag kan ju kort berätta att när jag nästan va 18 så blev jag tillsammans med en kille i sthlm och han hjälpte mig att komma bort från Jesper och det förhållandet. Mina föräldrar och jag har gett Jesper besöksförbud men det brydde han sig inte om sen blev det rättegång ca ett år efter den grova misshandeln. Jesper blev dömd till fängelse och när vi va klara så sa han att han skulle döda mig nästa gång vi sågs.  Jag flyttade till sthlm och bodde där med min kille Laith och så va jag på besök i Västerås så på tåget när jag skulle hem så träffar jag en av Jespers kompisar och han berättar att Jesper bodde i sthlm och i Skärholmen. Jag blev helt blek eftersom jag vet att Jesper inte skulle tveka på att slå ihjäl mig så jag berättade det för min sambo och han sa att jag inte behövde vara rädd. När jag va på jobbet en dag så kom Laith in och såg glad ut, han berättade att det stod om Jesper i tidningen. Då visade det sig att Jesper hade lurat fel personer på drog pengar och de hade huggit honom med 50 kivhugg och kasstat han i svart ån i gamla stan jag må ju säga att på något sjukt sätt så kände jag lättnad för nu behöver jag inte vara rädd längre.

 

Med den här berättelsen så vill jag att folk som har åsikter om kvinnor som blir slagna inte alltid kan lämna det. En misshandel börjar sällan med slag utan först ser de till att man har fallit för dem ordentligt. Sen blir det psykisk misshandel och till sist fysisk misshandel och vid det laget är det inte säker du har någon på din sida som kan hjälpa dig att komma ur skiten.

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Tjejer som säger att dem aldrig skulle låta de hända dem vet inte vad dem pratar om. Inte killar som säger så heller för den delen. För det finns killar som lever under psykismisshandel och fysisk för den delen med. Å det är lika jävla illa.



Nej...!! Det är bra att andra tjejer vet att dem inte är ensamma om att saker och ting kan gå fel i ett fårhållande å att det inte är deras fel när mannen slår eller säger dåliga saker. Bra Jessa!!

2009-07-21 @ 14:28:22
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: Henko!

Hade den jäveln inte redan vart död så hade ja dödat honom efter att läst detta!

Ja ska tamme fan åka till hans grav å pissa på den, om fanstyget nu har någon...



Mig behöver du då aldrig vara rädd för babe!



Näe usch nu måste jag ringa dig för att få höra din underbara röst så jag kan släppa de här...



LOVE JOOOOO!!! Pussen....

2009-07-22 @ 10:31:21
Postat av: margaretha

Du har tvingats uppleva mycket min lilla vän! Det finns ett uttryck som du ska ta till dig, genom motgångarna växer man sig stark, så är det i ditt fall.

2009-07-28 @ 07:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0