Onsdagen den 28/1-09

Jag kom hem från jobbet kl 9 i dag och sen satte jag mig vid datorn och kollade runt lite. Ringde min älskling och störde honom på jobbet, ha ha saknade hans röst...ler.... Sen va det dax att krama kudden lite så jag gick och la mig och sov tills syrran och barnen kom vid 14 tiden.  Jonis pratar så mycket nu, det är så kul att lyssna på honom. Vi lekte en liten stund sen satt jag och syrran och pratade ett tag och kollade på film.


Jonis lekte med bilar och pratade massor undertiden...ler..




Nu va det dax för att torka näsan på honom igen...Han blir snorig så fort
han kommer tillbaks till dagis.



Sen ville han leka med leksakerna som moster har..ler..


Ha ha äta upp snigelns snöre e gott...ler..


Syrran kollar vad Jonis gör...

Sen vid 16 tiden så kom Mathilda och Simon med mat från Ibbes. Det va gott, jag och Jonis åt pasta och Simon tog en pizza. Syrran försökte få Mattias att somna medans vi åt. Det va inte lätt för Jonathan att sitta still för han skulle
 helatiden kolla vad Diva och simon gjorde..ler.. Vii käkade och sen gick syrran och barnen hem. Mathilda, Simon och Diva va kvar en stund till, Henke kom hem och då tog vi och fika med glass och saft..ler..Sen åkte Mathilda och kompanit hem för jag och Henke skulle hälsa på hans storebror Danile som blivit pappa.


Jonis hjälper mig att torka av bordet efter maten ,  han värkar tycka
att trasan är god efter att han torkat bordet med den...ler..ha ha



Simon , Mathilda och Diva


Mattan gosar med Diva..ler...Sån underbar hund...

Jag och Henke åkte till Barnens Hus och köpte en tröja, två nappar, en snuttefilt med laban och en termometer i form av en napp. Den va cool tyckte jag. Det ser ut som en napp och barnet ska ha den i munen i tre minuter så visar den temperaturen..ler.Det va mycket uppskattat..ler. När vi köpt det så åkte vi hem till emma och Danne för att se lillpojken. Han va så liten, han va så lugn, han åt och sov gjorde inte mycket väsen förutom när man bytte blöja på honom, men då frös han väll förmodligen..


I hallen när vi kom möttes vi av Ulf henke/dannes pappa och hans fru Annet.



Henkes storebror Daniel.


En stolt farbror..ler..Han tittar ner på lilla Sigge. . .


Så fick jag hålla i honom. Han är ju så liten och väger inte mycket...ler..


Ha ha Sigge är inte mycket större än paketet de fick..ler..Så liten och söt...


Så passade han på att bajsa när jag höll honom så då tog jag och bytte blöja
på honom..ler.


Han är så liten så kläderna är påtok förstora och blöjorna är alderles förstora..ler..


Självklart så ville Kimi vara med i ett hörn..Det är deras lilla mopps....




Sitta brevid henke och bli klappad e skönt..ler...


Nu har vi sattit oss i vardagsrummet. Henke och danne sitter och kollar på
gammla kort och jag och emma sitter och pratar om förlossningen...



Kimi lägger sig tillro i sin bädd...ler..


Nu får stolta farbror hålla i Sigge medans jag och Emma gick till köket för
 att röka och snacka lite..


Jag och Henke åkte vid 21 tiden, vi åkte till mitt jobb för att jag skulle skriva p ett papper och sen raka vägen med det till kontoret. När vi kom hem satte sig Henke vid datorn en stund och sen åt han lite medans jag snackade i mobilen. Vi satte och pratade ett tag sen gick han och la sig och nu sitter jag här och skriver ihop dagens hendelse...Nej nu tänker jag lägga ner det här för dagen så höres vi mer i morgon..ler..Kram på er alla där ute.... CIAO!!!!!

Mathilda återigen STORT GRATTIS till graviditeten..ler..Glad för din skull..ler..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0