Måndag den 19/1-09

Hej alla glada. Hoppas det är lika bra med er som med mig..ler..
Ja du i dag har jag haft så kul. Dagen började med att syrran väckte mig strax efter nio. Hon kom hit efter att hon lämnat Jonathan på dagis. Jag satte på lite teé och sen åt vi frukost medans vi pratade om allt och ingenting, medans  Mattias låg i vagnen och sov. Efter ett tag så satte jag på Transformens och tro mig,  att titta på en film man redan sätt tillsammans med syrran är inte lätt...Ha ha ha ... Hon satt hela tiden och fråga  "vad händer nu? Kommer han att dö? Kan han inte prata? Kommer han överhuvudtaget att prata under filmen?." Ha ha ja du det är bara att berätta för annars får man inte tyst på henne. 

Efter ett tag så kom Mathilda och Diva hit med mat från Burger King....Mums... Vi satt och pratade hundar och hade jätte trevlig. Jag va så glad för jag saknar värkligen att ha hund här hemma. Hennes hund är så otroligt lugn och mysig. Nu längtar jag bara mer efter att få hem valpen som vi har bokat..ler.. Mathilda åkte vid halv två tiden för hon skulle till Simons skola och prata med lärarna..

Matilda


Matilda, Syrran och Mattias!


Fina underbara Diva!!!

Jag och syrran fortsatte prata så mitt i alltihoppa så sa syrran " Kan du ta Mattias medans jag hämtar Jonathan? " Jag blev jätte nervös för mattias är ju så liten och vad ska jag göra om han börjar grina..Men syrran ammade honom innan hon gick så han skulle vara mätt och belåten. Hon lovade att skynda sig. Jag tog Mattias i min famn och vi satt och snackadeler eller rättare sagt jag pratade med honom och han bara log mot mig hela tiden... Men rättsom det va så började han grina så då tog jag och gick till spegeln va har i hallen och då slutade han. Han tittade först lite nervöst på sig själv men började skratta när han märkte att spegelbilden gjorde som han gjorde... Sen satte jag ner honom i babysittern och gungade honom medans jag pratade för fullt med honom....Han skiftade mellan skrattande och fundersamma blickar...Sen gick jag omkring med honom och då kom syrran och Jonathan.

Jag och Mattias i soffan...


Mattias i babysittern::

Jag gav mattias till syrran och kramade om Jonathan.
Sen gick jag och Jonis till leksaks korgen och vi hälde ut alla leksaker på golvet och började leka.
Jonathan lekte liten stund med alla leksaker men sen tog han favoriten som är en telefon på hjul. Han drog omkrin på den ett tag och sen åta han lite mandarin medans han lekte med bilarna på bordet...ler.. Jag älskar att ha Jonathan runt mig. Det är fult att favorisera barn men jag kan värkligen inte rå för det, men jag älskar värkligen den pojken. 





Favoriten " Telefonen på hjul"

Syrran satte sig vid datorn och letade musik som hon ville ha medans Jonathan satt nedanför och ritade. Sen vid 16 tiden så gick de hem och jag gick till bussen för jag skulle hem till Mathilda och Signe.

Syrran framför datorn..ler..




Jonathan ritar en teckning till moster..ler..


Här är den färdiga teckningen..ler..

Jag tog bussen till sjöhagen för jag skulle möta upp Matilda och Signe där. Och signe va så söt med sin lilla väst som matilda köpt till henne. Jag och Signe väntade på matilda medans hon handlade bröd och mjölk. Sen gick vi hem till henne, det tog lite tid för Signe är inte speciellt snabb av sig.

Signe och Matilda mötte upp mig.

När vi kom fram till porten så träffade vi en tjej med sin hund som va halvåret men i samma höjd som signe. De fick leka en stund medans jag och matilda tog oss en cigg sen gick vi in.

Signe och den andra hunden busar för fullt...

Signe busade lite med mig sen somnade hon medans vi fikade med macka och teé.


Hon flörtar med mig...ler..


Busfröken..ler..




Sötnosen sover så skönt.

Efter att vi setat och kollat på bilder på matildas dator så tog vi en promenad med Signe och sen satte vi oss i soffan igen. Vi drack mer teé och snackade sen kom Henke och hämtade mig...

Matilda kollar på hundbilder.

Jag och Henke åkte hem till syrran på en kopp teé/kaffe. När vi kom in så va Jonathan ledsen. Han hade spytt för han hostat så mycket. Jag hjälpte syrran med att bedda rent i hans säng medans hon bytte pyjamas på honom och gav honom host medicin, han somnade på en gång. . Vi satte oss i vardagsrumet och fikade och pratade om huset syrran och Anders kollat på. Men det verkar inte som det blir det huset heller.De har letat hus i ca 2 år nu, så nu hoppas man att de ska hitta något snart...


Min älskade Henke..


Anders


Syrran och Mattias


Ha ha ha Sjuk bild på mig och syrran...


Jag och Mattias.

När klockan va strax efter nio så åkte vi hem. Sen har jag suttit och plinkat på datorn rästen av kvällen. Nej du nu blir det sängen för mig han har ropat ett tag men jag har ignorerat honom...asg... Nej då skämt och sido.. Men ta nu hand om er där ute så höres vi i morgon igen CIAO CIAO!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0