Lördag den 17/1-09

Ja du i dag har det varit en långkörig dag...  Det börjde med att man gick till bussen kl 06:20 för att hinna med den som går 06:30. Sen åkte man ner till stan för att gå till jobbet. Jag blev ovanligt tidig i dag..ha ha ... man e ju inte van med att det går så snabbt att komma ner på stan..Va på jobbet 06:40 så jag hade ju 20 minuter på mig att bara sitta och slappa innan man började...Tog mig en kopp teé och en cigg sen började jag jobba. .. Ja jusst det ni vet ju inte vad jag jobbar med..Jag jobbar som personlig assistent och är även arbetsledare. Så det är mycket pappersarbete och telefon samtal som gäller förutom att man är brukarens armar och ben..ler..



Så ser man ut när man kommer till jobbet tidigt..ler..Jag är lite av en natt rotta och inte alls pigg på morgonen..



Härifrån gör jag det mesta av mitt arbete. . .

Man har turen att ha världens bässta kille, han kom och hämta mig från jobbet och sen åkte vi hem en stund innan vi skulle hem till min mormor och morfar. Jag satte mig ner och började pilla lite med vårt fottoalbum.



Ja du så här stökigt blir det på databordet när jag håller på med albumet...

Efter ca en timme så åkte vi hem till mormor och morfar.



Min mormor!!!



Min älskade morfar!!



Mormor hade dukat fram fika till oss. . Mums det va hembakade lissebullar..

När vi varit här en stund så kom syrran och kompanit..ler..


Mormor och lilla Mattias.. De trivs så med varandra..



Jonathan tykte också om mormors lussebullar..ha ha ....
Mosters älskade lillgris..ler..

Efter ett par timmar så åkte vi hem till matilda för att hämta lite leksaker som hon inte ville ha kvar....Det är aldrig fel att ha lite lekprylar hemma när man får besök av syskonbarnen..ler..


När man kom in fick man ett busigt välkomnande av Lilla Signe. Matildas amstaff valp..ler..



Ungarna satt och åt när vi kom. . .De va fullt upptagna med att äta och kolla på barnprogram..ler.



Henke och signe busade medans matilda, jag och ungarna började sortera leksaker...



Liam börjar kolla i en av alla leksaks samlingar som de har..



Matilda fyllde en hel pappkasse med leksaker till oss..ler..Nu har vi leksaker så det räcker och blir över.



Signe ville vara med i ett hörn..ler.. Det är så svårt att motstå den lilla damen..ler..

Efter att vi fyllt kassen så åkte vi till syrran med borren som jag hade lånat. Vi passade på att ta en fika hos syrran och sen tog vi en sväng till afären och hem. Så nu sitter jag här och berätar för er vad som hänt under dagen...Nej du nu e det dax att mysa med killen och sen i säng man jobbar ju i morgon med...Kram på er alla och ta nu hand om er så höres vi mer i morgon hoppas jag..Ciao


Söta glada mattias...
Han blir så glad när mamma Claudia busar med honom..ler..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0