Ytterligare en vecka har gått. 091207-091212

Måndag:

Jag satt och väntade på att Sara skulle komma på besök vid 12 tiden men hon kom inte, Henke kom hem och käkade och så gick vi ut med Nova. När jag kom in så ringde syran så jag och Nova gick över till henne och va med Mathias medan hon åkte och hämtade Jonis från dagis. När Jonis kom så satte vi oss och pratade en stund innan vi gick upp och lekte, medans vi lekte så lagade syran mat.  Henke kom när han slutade jobbet.

Dagens bilder!

 


Tisdag:

Syran och Maria va nere på stan så åkte jag ner vid 12 tiden och mötte upp allihopa. Vi satt och snacka på restaurangen i ca en timme sen gick vi till Timari och när vi va klara där så gick vi och fika. Vi fikade i ca en timme sen åkte Maria hem och jag, syran och Johanna gick till Zetterlunds och handlade julklappar. När vi va klara så åkte vi hem, när Henke slutade så åkte han och jag i väg och hämtade min kamera hos Sandras mamma. Snacka om att jag saknat min kamera.

Dagens bilder!


Onsdag:

I dag gick jag upp kl 07:00 och tvätta i tvättstugan, fick lov att tvätta upp mattan som vi hade i hallen eftersom Kimi gjort en liten olycka där och mattan får ju inte plats i vår maskin. När jag kastat in den så gick jag och Nova på promenad och sen började jag damsuga här hemma. När jag va klar så kom syran och Mathias så det kan man kalla tajming..ler. När kl va närmar 11 så lagade syran mat och så käkade vi min favvo rätt pasta med sås, mums så gott. När vi ätit så somnade Mathias och jag slocknade i soffan medans syran kollade runt på nätet. När kl va närmare 14 så gick syran till dagis och hämtade Jonis medans jag väckte Mathias och bytte på honom. Jag gjorde honom klar så mötte vi syran utanför, när de åkte så ville Nova med så hon kutade ju självklart efter dem. Som tur va kom jag på det så jag ropade in henne, sen va det bara att plocka här hemma innan Henke kom hem.

Dagens bilder!


Torsdag:

I dag åkte jag till barnmorskan på möte och det va ju verkligen att kasta bort en timme av mitt liv. När jag va klar så tog jag och gick ut med Nova och sen gick jag och la mig och vila eftersom jag hade så ont i huvudet. När kl va närmare 14 så gick jag och Nova hem till mormor och morfar och där väntade vi in syran med barnen. Vi va hos mormor och morfar och när kl va närmare 16 så åkte syran hem med Mathias medans Jonis va kvar med mig. När Henke slutade så hämtade han upp oss och så körde vi hem Jonis, vi va kvar en liten stund innan vi åkte hem.

Dagens bilder!

Mormor och Mathias.

Morfar.

Jag och Jonis


Fredag:

I dag så åkte vi till Djurdocktorn med Nova på återbesök efter 3 veckors medicin ätande. När vi kom dit så reagerade dom på att hon hade så många kala fläckar men efter att ha tagit massa skrap prover så kom de fram till att Nova endast hade ett kvalster på sig och att medicinen har funkat. Eftersom hon har varit så hängig av medicinen så ville jag inte att hon skulle äta den mer så då fick vi en annan medicin som heter Advocate som hon får i nacken var 14 dag samt att hon ska badas med schampot Pyoderm varje vecka i 5 veckors tid. Så ska vi komma tillbaks om fem veckor på återbesök och hittar de inga kvalster så ska vi tillbaks om ytterligare fem veckor och finns det fortfarande inga kvalster så blir hon frisk förklarad. Snacka om att man blev lättad att få höra detta, det va som att en sten lossnade från mitt hjärta. När vi varit iväg och hämtat medicinen så åkte vi hem och käka sen gick vi ut med Nova och så körde Henke oss till syran.  Vi satt och snackade lite medans ungarna sov och när de vaknat så lekte de en stund innan jag och Jonis klädde på oss och gick ut för att leka lite på tomten. När vi lekt en stund så ville Jonis gå in och dricka varm choklad så jag ställde mig och gjorde det till oss. Vi satte oss vid bordet och käkade macka och drack varm choklad, när vi va klara så gick vi upp och lekte medans syran höll på nere i köket. När kl va närmare 16:30 så käkade vi och Henke kom lagom till maten. Efter att vi käkat så busade barnen lite och sen va det dags för dem att sova så då åkte vi hem.

 

Dagens bilder!

















Lördag:

När jag vaknade vid 08:30 så kastade jag mig in i duschen och gjorde mig klar sen tog Henke med sig Nova och så tog de mig sällskap till Sofias parkering. Jag och Sofia åkte iväg till Älvsjömässan på stora Stockholms utställning. När vi kom dit så va det massor med folk där och de visade sig vara 130 olika hundraser där, när vi kollat på raserna så gick vi runt och kollade på saker som såldes och när vi va klara med det så gick jag och satte mig vid ringen där staffarna ställdes ut.  Jag kom lagom till att tikarna ställdes och blödigt eller inte men vad jag saknade min lilla Nova när jag såg alla fina staffar. När vi kollat ett tag så gick vi och handlade lite hund godis och sen åkte vi hem till Västerås i gen, när vi kom in till stan så beställde vi mat från IBBES och så hämtade vi hem det till oss. När vi kom in så kom en liten Nova från övervåningen och hon va så glad att se oss. Vi käkade och sen visade jag Sofia runt och när vi va klara så åkte hon hem, jag och Henke åkte till syran för att hämta våra filmer och låna kläder av henne. Hon hade tyvärr bara en tjock tröja så jag fick ta den, vi åker ju till hälsingland och där är det kallt så jag behöver tjocka kläder men kommer inte i mina egna så jag behöver låna medans man är gravid och fet. När vi varit där en stund så åkte vi hem och la oss i soffan och slappade en stund. Sen satte jag mig vid datorn och Henke spelade lite nu ligger han och snarkar på soffan och Nova snarkar i sin bädd nedanför mig. Jag ska nog väcka dem och ta dem båda på en promenad..ler..

 

Dagens bilder från utställningen!

 

De vackra staffarna!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0