Mycket har hänt..ler..091220-091226!

Söndagen den 20/12

I dag så vaknade jag av att jag mådde jätte dåligt, jag gick ner och la mig i soffan bredvid Henke. När jag legat där ett tag så gick jag upp och la mig igen för jag mådde pyton, när jag återigen vaknade så gick jag ner och la mig hos Henke igen som även han mådde dåligt. Jag somnade i hans famn direkt och när jag vaknade så hade han gjort gröt så jag skulle få något i magen. Jag försökte äta men det gick inte och när vi va klara så gick vi båda två upp och la oss. Självklart så kom Nova och tog oss sällskap i sängen. När jag vaknade för 3 gången så mådde jag lite bättre men va fortfarande dålig, jag satte mig vid datorn en liten stund och Henke tog ut Nova sen gick vi och la oss för natten.

Dagens bilder!


Tisdagen den 22/12

I dag så mår vi kalas bra jag har ont i magen som jag nu har haft i några dagar men det får va, har inte tid att tänka på vad eller vad det inte kan vara utan jag tar det problemet sen. Jag satt och gosade med Nova ett tag medans jag kollade på tv, sen gjorde vi oss klara och åkte i väg.  Vi åkte hem till Sandra och Micke för att fira Sandra, när vi kom dit så va Ulf och Anette redan där och Sandra hade inte kommit hem från mötet ännu. Vi satt i vardagsrummet och snackade lite innan Sandra kom. Celine lekte med Nova och när Sandra kom så öppnade hon paket och så fikade vi lite, mamma ringde så när kl va närmare 18 så åkte vi i väg och köpte sista presenterna inför jul. När vi va klara med det så åkte vi hem till mamma och där va det julklappar i hela hallen. Jag fick min födelsedags present av mamma och mormor sen slog jag in paketen vi köpt. När vi va klara så packade vi in alla paket i bilen och så åkte vi hem till Matilda och lämnade hennes ungars paket. Sen fortsatte vi i väg till syran med alla paket som mamma hade hemma. Vi lämnade över dem och så åkte vi hem och käkade.

Dagens bilder!

Hemma hos Sandra och Micke!


Julafton 24/12

I dag så vaknade jag och Henke vid 07:00 och då kastade vi in oss i duschen samt gav Nova mat, vi gjorde oss klara och så gick vi ut med Nova innan vi satte oss i bilen och åkte hem till syran på julfrukost kl 08:00. När vi kom dit så hade hon hela bordet med massa gott och ungarna va så goa, vi käkade och sen satte vi oss en stund i soffan och snackade lite medans ungarna fick öppna ett paket samt Nova fick öppna ett paket. De lekte med sina leksaker och Nova bara älskade sitt däck, vi åkte vidare hem till Maggan/svärmor med paket till henne samt Céline och Sigge. Jag och Henke gnabbades lite för jag blev så otroligt röksugen och blev då på dåligt humör. När vi lämnat paketen och va på väg till bilen så kom en jäkla vakt och skulle tjafsa om att vi ställt oss där vi stod. Jag och Henke försökte förklara sen blev jag irriterad och så åkte vi i väg. Vi åkte hem till Johanna och Toros för att lämna Noas present ter, när vi kom dit så va Johanna lagom glad på sin son. De hade bråkat hela morgonen om kläder och alla vet ju hur jobbig treårs trotsen är. När vi lämnat dem så åkte vi förbi Sandra för att hämta ett par gravida strumpbyxor och sen åkte vi hem. När vi kom hem så kastade vi oss i säng alla tre och tvär slocknade, vi satte kl på 13:30 och när den ringde så va det bara upp och klä på sig sen åkte vi i väg mot syran.  När vi kom dit så möttes vi av en liten tomte nisse som heter Mathias, Jonathan låg och sov, vi satt och snackade lite och sen kom även Jonis upp som en liten tomte nisse. Vi käkade vid 16:30 tiden och det va inte lite mat som det bjöds på, det fanns allt förutom lutfisk och det va lika bra för det kan man ju bara inte  äta. När vi käkat så va det dags att leka lite innan tomten kom, ungarna lekte med datorn och så kom tomten och knackade på altandörren. Jonathan va nyfiken men lite tillbakadragen och Mathias satt i Henkes knä och bara gapa, han sa inte ett ljud utan satt bara helt still och undrade vem det där va i röda dräkten och skägg. Efter en stund så släppte det och båda pojkarna hjälpte tomten att dela ut paketen.  När alla paket va utdelad så gick tomen igen och pojkarna började öppna paket, Anders kom in genom ytterdörren och då berättade Jonathan att tomten varit där. När alla paket va öppna och ungarna börjat leka med allt så satt jag och syran och pratade lite. Anders och Henke gick upp till Jonis rum med en ny säng som de skulle montera ihop åt honom. Killarna lekte i lekrummet under tiden medans jag och syran byggde ihop en dock säng. Henke kom ner med Mathias och Jonathan och sa att de inte kunde bygga sängen med ungarna där uppe. Mamma höll på med kvälls fikat medans jag och syran gick upp med barnen så de fick leka lite, efter en stund så va de äntligen klara med sängen och Henke kom ner och hjälpte mig att natta Mathias som va jätte trött. När han somnat så fikade vi och Jonathan lekte lite sen gick han upp för att sova i sin nya säng men han va över trött och jätte glad över sin brandbils säng så inte kunde han sova heller. När han lekt i den en stund så somnade han till sist, vi satt nere och kollade på tv samt pratade lite innan jag och Henke tog Nova och gick hem. När vi kom hem så gjorde vi oss klara och kastade oss i säng. Jag vaknade efter en liten stund och blev tvungen att spy samt gå på toa och sen gick jag och la mig i gen. Jag gick upp ytterligare 4 gånger för att gå på toa innan jag fick sova resterande natt.

Dagens bilder!


Nova älskar sin julklapp!

Pojkarna leker med deras tåg bana som de fick!

 

Nu har vi kommit tillbaks!

 

Mathias och Anders busar!

Henke tog bild på min mage.

Han är stolt över den :)

 

Mat dax!

Min mat..ler..

 


Nu vila efter maten!

 

Nu kommer tomten!

 

Jonis bil!

 

Kvälls fika!

Min taldrik samt alkoholfri champagne och chokladmos!


Fredagen den 25/12

När jag vaknade vid 10 tiden så mådde jag inte så bra, min mage va väldigt bubblig och orolig och jag hade otrolig halsbränna. Vi tog en promenad till syran vid 13 tiden för att hämta julklapparna samt bilen. När vi kom dit så mådde inte syran nå bra alls, hon hade spytt på natten samt sprungit på toa massor. Vi va där en stund och ungarna sov när vi kom, efter en stund så vaknade dom bägge två och Jonis va jätte gosig och ville sitta i knät samt kramas hela tiden. Jag försökte äta lite men det gick inge bra alls så vi tog vårat pick och pack och åkte hem. När vi kom hem så började jag och Henke med barnrummet och packa in alla barnkläder i garderoben. Maggan kom över och fika lite samt prata lite det va trevligt fast man inte va i tipp trim. När hon sedan åkte så tog vi en promenad med Nova och sen la vi oss i soffan och kollade på tv en stund.



Modell för en dag 26/12

När jag vaknade så hade jag inte lika kraftig halsbränna som jag har haft tidigare i veckan, jag satte mig i fåtöljen och kollade lite på tv innan jag hoppade in i duschen och klädde på mig. Henke gick ut med Nova och jag packade med lite kläder samt smycken och så gick jag till bilen. Henke körde över mig till stan och sen fortsatte han till Elgiganten. Jag mötte upp Sara och Jonna på Mc Donalds och så åkte vi upp till The Studio för att få vara modeller för en dag. När vi kom dit vid 11:55 så fick vi registrera oss och sen fick vi sätta oss ner och vänta. Vi käkade lite pepparkakor samt drack kaffe/te, sen ropade dom upp oss och så fick vi gå in och bli uppsminkade, när vi va klara så plattade jag till mitt hår och Jonna gjorde lite volym i sitt hår sen va det bara att sitta ner och vänta i gen. Efter ett tag så ropade de upp oss och så fick vi gå in i ett rum där vi skulle bli fotade, fotografen förklarade hur det skulle gå till och så lämnade hon oss en stund så vi skulle kunna byta om. Vi bytte om och så kom fotografen och började med en i taget. När alla bilder va tagna så gick vi byta om och gå ut och vänta i gen. Denna gång va väntetiden inte alls lika lång, det kom en kille och hämtade in oss i ett rum där han visade alla bilder och sen gick han igenom priser innan vi fick välja de bilder vi ville ha. När vi va klara med allt så fick vi bilderna på skiva och sen gick vi och betalade, det som kostade denna dag va bilderna och inget annat. När vi va klara va kl närmare 17 så det har tagit allt som allt 5 timmar och då har det varit minst 2.5 timmar väntan, men det va det värt. Henke kom och hämtade upp mig och så åkte vi till Ibbes och handlade sen släppte han av mig hos Sandra L och så åkte han hem till lillabror och spelade. Jag och Sanda satt och snacka om allt och inget och hade jätte trevligt hon bjöd på tårta för Wille fyllde ett år. Henke kom och hämtade mig vid 20:45 tiden och så åkte vi hem. När vi kom hem så ställde vi oss och skottade lite och sen tog vi en promenad med Nova, sen va det datorn och tv som gällde resten av kvällen.

Dagens bilder!

 

 


Kommentarer
Postat av: sofia

Kan strumpbyxor va gravida?? du snacka inte skit om lutfisk!! va fin du va på korten modell för en dag:) pöss

2009-12-29 @ 10:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0