Funderingar ja det har man många av!

I dag så va jag hemma hos Matilda och Pär och hälsade på, fan Storm har blivit så stor så jag kunde inte se skillnaden på honom och Uzka. I början blev Nova rädd för hundarna men sen lugnade det ner sig och det funkade hur bra som helst med Storm. I morgon är det nyårsafton och då ska vi vara hundvakt till lilla eller ska jag säga stora Storm. Vi ska ha honom över natten men jag tror inte det blir några problem alls.  När Henke va hade jobbat och va klar hos frissan så hämtade han upp mig och Nova hos Matilda så åkte vi till Hälla och handlade kläder. Jag fick mig ett par svarta byxor samt en lila tunika för gravida. Min man är så underbar han tänker verkligen på mig, han tyckte att jag behövde något annat än de svarta jag har eftersom jag inte kommer i några andra byxor. När vi va klara så åkte vi och handlade massa till maten och efterätten vi ska göra i morgon. Vi ska vara hemma hos syran och Anders och fira in det nya året men vi går över först när Storm har kommit samt när svärmor kommit.

Dagens bilder!

Storm

Nova och Liam

 


Liam


Tristan


Uzka, Storm och Signe!






När vi handlat klart så åkte vi hem till mormor och morfar och där va alla, syran med familj samt mamma. De satt vid bordet och käkade när vi kom, vi pratade och sen när de va klara så gick vi in i vardagsrummet och fikade innan jag och Henke åkte över till syran och lämnade maten vi köpt. När vi lämnat det så åkte vi hem och tog det lugnt.

Dagens bilder!

Mathias leker med mormors rulator!

 

Mamma, syran och mormor!

Henke, Anders och morfar!



Nej nu blir det lite tankar och funderingar som jag har kring Skitsnack.

Skitsnack vad är det igentligen?

Ja du det är en fråga som man kan ställa sig, när snackar man skit och vad ska man säga för att snacka skit?

Hur kommer det sig att vi tjejer är så otroligt duktiga på att snacka skit om varandra eller överhuvudtaget bry oss så mycket om andra. Varför kan vi inte bara sköta oss själva och låta andra leva sitt liv som de vill, nej vi ska alltid ha något att säga eller klaga på och då ställer jag mig frågan varför?

Ja varför nöjer vi oss inte med våra egna liv utan måste prata om andras liv? Är vi missnöjda och avundsjuka eller vad är vårat problem och varför ska vi alltid försöka få med os våra killar i samtalen?

Jag och Sandra L satt och diskuterade skitsnack och kom båda fram till att vad är det hur långt kan man gå innan det blir skitsnack? Vad vågar man säga och inte utan att det sak tolkas som skitsnack, det är nog något som inte bara vi undrar kan jag tänka mig.

OM jag som Jessica skulle sitta och säga att min syster hon gör minsann si och så pratar jag då skit om henne????

Eller om jag säger att fy fan hur kan syran bete sig så här mot den och den och varför gör ingen något åt det? Pratar jag då skit om henne?

Min syster hon gör helt rätt i hennes uppfostran av sina barn. Nu då pratar jag skit om henne?

När pratar man skit om någon?

Jag kan säga att jag är ju bara ärlig och då borde det ju inte vara skitsnack eller hur? Men då kommer ju nästa fråga. Min ärlighet kanske inte han eller hon tycker är ärlighet, och då kommer vi till ytterligare en ny fråga. När är man ärlig vad ska man göra för att klassas som ärlig?

Om jag säger en sak och kan stå för den är jag ärlig då?

Om jag säger vad jag tycker men inte till personen jag tycker det om är jag ärlig då??

När är jag ärlig, jag kan tycka att jag är ärlig medans andra inte tycker det eftersom jag inte pratar med alla om vad jag tycker.

Jag står för vad jag säger men jag väljer att inte säga något till honom eller hon är jag ärlig då?

Den här frågan har många olika åsikter om kan jag tro.

Jag personligen tycker att ärlighet är när du står för det du sagt och inte nekar. Sen om du säger till personen i fråga eller inte det har inte med saken att göra så länge du står för det du sagt ja då är du ärlig.

Ja du skitsnack det är nog när du hittar på saker om folk eller sprider skiten vidare utan att veta hur det låg till…

Men sen finns det ju så mycket runt det som man kan fråga sig vad är rätt och vad är fel..Hur ska jag bete mig för att inte det ska tolkas som skitsnack eller oärlighet.

Om du väljer att inte prata med personen i fråga som du har problem med utan tar det med din nära/kära är det då skitsnack?

JA det är en evig fråga det här…Man kan sitta och grubbla hur länge som helst om det men ska jag vara ärlig så tror jag inte det finns något riktigt svar på den utan alla har sina egna uppfattningar om det…

 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0