En underbar Helg 091204-091206

Fredag:

Mathilda och syran kom och hämtade upp mig och Nova så åkte vi hem till syran och lämnade av hennes mat kassar och sen åkte vi vidare till Strömsholm. När vi kom dit så gick vi in till personalen för att visa upp lilla Bella och när vi va klara så åkte vi hem till syran och fikade lite. Jag bokade bord till Bellmans den 19 december då vi ska fira min 30 års dag, Henke kom strax efter 4 och så åkte vi hem till Sofia och Gugge. De har ju flyttat från sin 1rok till en 3 rok och det va jätte fint, vi blev bjudna på Tacos och när vi käkat klart så satte vi oss i soffan och snackade lite. Hanna kom efter ett tag och då blev det mycket prat och skoj, saknade verkligen dom tjejerna så det va kul att träffa dem alla igen. Henke fick en blomma av Sofia och Gugge i födelsedags present och så satte killarna upp en stor snygg spegel i hallen. När vi sedan åkte hem så satte sig Henke och spelade medans jag satt vid datorn .



Dagens bilder!

En stolt Jonathan visar upp sina kalsonger, han är ju bara för go. Moster älskar dig så otroligt mycket.

 

Mathilda gungar lilla Bella

 

Ja här har ni flodkon:)


Hemma hos Sofia och Gugge!

Mums:)

 

Ja du bättre än så här blir det inte!

 

Henke och Nova myser i deras soffa!

Tack Sofia Gugge och Hanna för en kanon kväll Jag har Saknat er som fan…


Lördag:

När vi vaknat så käkade vi lite och sen tog vi en lång promenad med Nova innan vi åkte hem till syran för att hämta upp Jonathan. När vi kom dit så va det en kille som väntat på oss kan jag lova, vi packade in honom i bilen och så bar det i väg till Busborgen. När vi kom dit så väntade Emma, Danne, Sigge, Sandra S och lilla Céline på oss. Vi gick in och när vi kom in började vi busa på en gång, Jonathan och Henke lekte för fullt och jag försökte ta kort så gått det gick. När vi busat ett tag så tog vi en paus med banan och vatten, sen fortsatte busandet. Jag och Jonathan åkte rutchkana och sen tog Henke över och jag stod nedanför och hejade på dem. Efter en stund så fick Jonathan åka själv och det tyckte han va jätte kul. Han skrattade högt och sprang upp och mötte Henke så åkte han i ca en halv timme innan jag sa till honom att det va dags att byta blöja och ta något att dricka. Han va helt svettig så när vi bytt blöja så fick han en glass och sen va det mer bus som gällde. När kl va 3 så åkte vi hem till syran för att hämta barn schampo så Jonis kunde bada hos oss innan gästerna kom. Han kramades lite med mamma när vi va där och sen åkte vi till affären och handlade lite innan vi åkte hem till oss. När vi kom hem så plockade jag ur disken och sen fick Jonis sätta på diskmaskinen igen medans Henke damsög. När vi va klara med det så gick jag och Jonis upp till badrummet och fyllde på vatten i badkaret och sen fick han hoppa i och bada. Han va noga med att jag skulle ta kort på honom medans han badade och så fort jag la bort kameran så frågade han efter den och bad mig knäppa kort. När han badat klart så fick han ta dusch slangen för att blöta ner sitt hår och jag vände mig om för att lägga bort kameran. Jonis säger till mig att titta och när jag då vänder mig om så sprutar han ner mig med slangen. Henke kom upp och kollade vad vi gjorde och när vi va klara så torkade jag honom och smörjde in honom sen fick Henke ta över. Jag hoppade in i duschen och när jag kom ut så satt Jonis i soffan med Henke och käkade lördagsgodis som vi köpt till honom. De kollade på Disney kanalen och käkade godis för fullt, Jonis såg ut att storm trivas. Jag gjorde mig klar och när jag precis blivit klar så kom Maggan, Emma, Danne, Sigge och lilla Kimi. Efter en stund så kom Syrran, Anders, Mathias och mamma och när vi börjat plocka fram fikat så kom Sandra, Micke och lilla Céline.  Vi satte oss i vardagsrummet och fika samt snacka och ungarna lekte för fullt. Efter en stund så följde Jonis med mig upp och hängde upp tvätten och när vi kom ner så va det full rulle med barnen. Mamma och kompani åkte hem strax innan kl 19 och de andra stannade kvar en stund till. Emma med familj samt svärmor åkte hem vid 20 tiden och Sandra med familj åkte hem vid 21 tiden. Jag och Henke hade jätte trevligt och jag försökte ta kort men hade ju lånat syrans kamera och den är inte lika bra som min men jag fick några bra bilder i alla fall. När alla åkt så plockade jag undan och sen försökte jag sätta mig vid datorn men jag hade så ont i min kropp så jag gick och la mig men inte hjälpte det. Jag sov i ca 15 min sen vaknade jag av smärtan och så höll jag på så hela natten, nej min kropp pallar inte att vara i farten hela tiden, jag får så otroligt ont i mina höfter och i svanken.

 

Dagens bilder!

Jonathan och Henke!

 

Söta Céline!

 

Goa Sigge!

 

Hemma hos oss!


 

Bröderna Eriksson står i ålders odning med mamma neranför sig.

Micke är minst sen kommer Henke så Danne

 

Sandra med dottern C´eline och Sigge!


Tusen tack alla för en kanon dag samt kväll

Mamma tack för att du kom det betydde mycket för mig och Henke tack .

Claudia tusen tack för att vi fick ha Jonathan hela dagen det va underbart…

Söndag:

I dag när jag vaknade så bäddade jag och sen va det ner och fixa lite innan gästerna skulle komma, jag griljerade ena julskinkan och när den va klar så ringde Jaqueline så jag sprang ut och mötte henne på parkeringen så hon kunde få ett parkeringstillstånd. När hon kom in så började hon plocka upp alla ljus prylar och jag passade på att damsuga undertiden. Vi satt och snackade en stund innan Maggan kom och sen efter en stund så kom Maria med barnen Alexander, Jonathan och lilla Christian samt Melle med dottern. Barnen gick in i gäst rummet och lekte medans vi lyssnade på Jaqueline och kollade in ljusen. När vi va klara så kom Henke hem och jag började med maten, när det va klart så trängde vi in oss i köket och så käkade vi tomtegröt med skinkmacka. När vi va klara så åkte Melle samt Maria med barn hem och Maggan hjälpte mig med disken. Sen satte vi oss i vardagsrummet och snackade lite och så käkade Maggan lite tårta. När hon åkte hem så satte jag mig vid datorn en stund och Henke satte sig och spela, jag blev uttråkad så jag började baka lite pepparkakor och när jag va klar så åkte vi hem till syran och käkade lite torta och pratade. När kl va 22 så åkte vi hem och då hamnade Henke framför tv i gen och spelade medans jag satte mig vid datorn och fixade med julkort samt kollade in Facebook. Nu ska jag gå och sova så jag pallar med morgon dagen och så får vi hoppas att det går bättre att sova i natt.


Dagens bilder!


Tusen tack Melle , Maria och Maggan för en kanon dag, kram på er.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0