En härlig vecka i kalla Hälsingland! 091214-091218

Måndag:

I dag så gjorde vi oss klara och sen bar det i väg till Hälsingland, Näsberg om man ska vara mer exakt. När vi kom till Gävle så började det snöa och sen snöade det hela vägen fram till Näsberg, när vi kom dit så väntade faster och farbror på oss. Vi kramades och pratade sen kom kusin Daniel med familj och ena hunden Piggy och hälsade på. Det va jätte kul att träffa alla för det va ju ett tag sen vi sågs närmare bestämt 6 månader. När kl va närmare 22 så gick jag och faster och la oss, jag la mig och läste och Henke kom in efter ca en halv timme.

Dagens bilder!

Artemix gillar Novas säng!


Tisdag:

I dag så va vi ute ganska mycket, Henke hjälpte farbror Kjell med fönster och jag lekte med Nova och Artemix. Sen tog vi det mest lugnt, när kl va närmare 18 så åkte vi hem till kusin Daniel med familj och hälsade på. Vi blev bjudna på mat och efter maten så fikade vi lite och sen åkte Daniel och Henke i väg och hämtade hundmat medans jag och Karin gick en promenad med hundarna. Det vill säga, Nova, Shappen, Piggy och Deus. När vi kom till baks så va killarna redan hemma och vi åkte hem till Näsberg i gen. När vi kom dit så kollade vi på en stund innan det blev sängen.

Dagens bilder!

Faster och farbrors hus!

 

 

Henke och Nova busar i snön!

En frusen Henke!

 

Kjell borstar Artemix!

 

Hemma hos Daniel!

Daisys son Shappen!

 

Hemma hos faster och farbor igen!

Nova stormtrivs med farbror Kjell.

Kjell har döpt om henne till trogen:)



Onsdag:

I dag är det en stor dag ja det är min 30 års dag J. Jag blev väckt av att min faster och farbror sjöng och kom med en bricka med levande ljus på samt te och macka. Jag fick ett stort paket av dem och det va en svart vit filt och då menar jag inte en sån tun filt utan en riktigt tjock fin filt. Jag blev jätte glad och när de lämnade mig så blev jag lite sentimental eftersom det påminde mig om när pappa levde. När han levde så kom de alltid upp med frukost på säng när man fyllde år och så sjöng de men det va då det. När jag kom ner så käkade vi lite till och sen åkte faster till jobbet, vi andra satt kvar och snackade lite och efter ett tag så kom det fina domherrar till fågelmaten som de har utanför fönstret. Vi kollade lite på dem och så snackade vi lite till, jag och Henke la oss i soffan en stund och självklart så somnade jag. När vi vaknade vid 11 så gjorde jag mig klar och så åkte vi till Ljusdal, när vi kom dit så gick vi in på Flitiga Lisa och kollade på lite ljus från ljustorget och sen åkte vi vidare till Dollarstor men när vi va där inne så började jag bli yr och må dåligt så vi åkte hem. När vi kom hem så hade Kjell börjat med potatis och Karin kom strax efter oss. Vi satte oss i vardagsrummet och kollade lite på tv och självklart så somnade jag igen. När maten nästan va klar så gjorde jag i ordning sallad och sen ropade de på oss när de va klara. När vi kom in så hade de dukat fint och det va levande ljus i både takkronan och i advent ljustaken. Ja det va riktigt mysigt, vi åt ju självklart Älgkött med hasselbacks potatis bea sås och sallad. Jag hade beställt det och min faster va noga med att jag fick bestämma eftersom jag fyllde år. När vi käkat klart så plockade vi undan och sen satte vi oss i soffan och kollade lite på tv, när vi suttit en stund så kom Daniel med familj och de hade med sig presenter de med. Jag fick ett present kort på ByaBoa och sen en jul blomma, när de hade käkat så gjorde jag och faster Karin i ordning marängschwish och så satte vi oss alla och fika med det även en önskan från min sida. När vi fikat klart så ringde faster Aini från sthlm och grattade samt att jag fått grattis från Emma med familj, Sofia och Gugge, Syrran med familj samt att Jonis gratta, Sandra M, svärmor och så ringde mamma på kvällen och grattade.  Faster Monika ringde hem till faster Karin så jag fick k prata med henne och fick ett grattis. Jag fick även massor med sms av folk som ville gratta på min stora dag, tusen tack alla.  När vi pratat klart så satt vi vid matbordet en stund och sen åkte Daniel med familj, vi kollade på tv en stund innan det blev sängen.

Dagens bilder!

Nova får slicka rent..ler.

 


Torsdag:

I dag så va vi ute snabbisar för Nova frös och vi frös, det va 15 minus när vi gick ut första gången vid 08 tiden sen steg minusgraderna mer och mer. Det är ju som komiskt, just när det blir gryning så blir det kallare samt när solen kommer upp så sjunker graderna innan de sakta stiger någon liten grad. Jag och faster satt och snackade i köket efter att vi käkat och jag blev lite ledsen men inte pga. något hon sa utan för att hon inte riktigt förstår men jag kommer att ta upp det med henne i sinom tid. När vi va klara så gick hon och jag in i vardagsrummet och då låg både Kjell och Henke och sov i soffan. Karin gjorde i ordning fika medans jag gjorde mig klar och sen när de fikat så åkte jag och Henke till ByaBoda för att handla upp presentkortet. När vi kom dit så började mitt hjärta att dunka för det fanns allt möjligt som en pryl tokig kan tänka sig. Jag valde en te mugg för 220 kr samt en dörr knackare för 98 kr. När vi va klara så åkte vi hem till Daniel och sonen Harald öppnade åt oss, vi fick te och kaffe och efter en stund så ringde Daniel och berättade att hans bil stannat så vi åkte och hämtade upp honom. När vi släppt av honom så åkte vi i väg med Harald till hans skola för han skulle dansa lite och sen åkte vi och köpte en liter Glykol och sen bar det av hem till Danne i gen. Vi satt och fikade en stund och när kl va närmare 19:30 så åkte vi till hans bil och tömde den på vatten och fyllde i Glykolen. När de va klara så åkte vi till skolan och där hämtade Danne upp Harald. Vi kramades hej då och sen åkte vi hem till Näsberg i gen. Vi kollade på tv samt satte och käkade lite innan det va dags för sängen.

Dagens bilder!

minus 15.3 grader ute.Kl är 11:58

 

En frusen Henke!

Att leka jaga är alltid lika roligt :)

 

Nu har Artemix kommit ut!

 

Två sömn tutor!

19.9 minus grader och kl är 18:03

 

Nu har vi kommit hem och kl är 22:40 och det är 24.4 minus ute..

 

 

Inköpen från ByaBoda!

koppen för 220 kr

Dörr knackaren för 98 kr

Den fina blomman jag fick av dem!

 


Fredag:

När jag gick upp vid 07:0 så satt Karin och Kjell och käkade frukost med tända ljus, jag fick gröt och satte mig och käkade och då berättade Kjell att det va jätte kallt ute så han trodde inte vi skulle få i gång bilen. Så rätt han hade den gick inte i gång så Henke och Kjell fick hålla på en stund innan gamle Bettan ville starta, När hon väl startat så lät vi henne vara på och jag fixade våran packning medans Henke käkade lite. Vi kramade Karin och Kjell hej då och så åkte de till Ljusdal, när vi va klara så åkte vi mot Västerås. Kl va närmare 08:30 när vi kom i väg och fy farao vad kallt det va, jag somnade i bilen som alltid och när jag vaknade så sa Henke en så fin sak. Jag är som ett batteri och varje gång du säger att du älskar mig så blir jag uppladdat, med andra ord är jag hans laddare. J Ja vad mer kan man säga än att Henke han älskar mig så otroligt mycket och jag älskar honom så otroligt mycket.  När kl va närmare 2:15 så skymtade man Västerås och det va härligt, nog för att man haft det kanon bra uppe hos faster och farbror så saknar man alltid sitt hem. När vi kom hem så såg vi att någon hade skottat våran ingång och självklart va det syran. Jag ringde och tackade henne för det och så kastade vi in all packning och lämnade Nova hemma. Jag och Henke åkte ner på stan och jag köpte en morgonrock av presentkortet jag får från faster Monika och farbror Lasse. När vi va klara så åkte vi hem och Henke började packa upp. När vi va klara så kollade vi lite på tv och sen satte jag mig med ParyLite ljusen och fixa så alla som beställ fått de dem beställde. I morgon tar jag med mig allas ljus till restaurangen så får de dem. När jag va klar så tog jag och Henke en promenad med Nova och sen åkte vi hem till syran med ljusen samt julklappen till ungarna.  När barnen gått och sovit så åkte jag och Henke till spicyhot och hämtade mat sen satte vi oss alla och käkade och kollade på tv innan jag och Henke åkte hem. Jag måste ju säga att vara hemma är skönt men samtidigt jobbigt, jag är ju så van att röka när jag får tråkigt och nu har jag inte rökt en cigg sen i söndags den 13 dec. Jag blir som stressad i kroppen men samtidigt så vill jag ju inte röka för barnets skull.  Jag fick ett täcke samt en kudde till spjälsängen av syran med familj i födelsedags present och det va Jonis som hade slagit in det. Tusen tack syran ses i morgon puss..

Dagens bilder!

Kl är 08:20 och det är 28.6 minus ute.

 

Nu är vi på väg hem från hälsingland.

Solen håller på att gå upp.

Dimma bland bergen.

Helt dött i Färila.

 

Nu har vi kommit till sala:

 

Kära västerås :)

 

Den fina filten jag fick av faster och farbror. Tusen tack..

 

Den sköna morgonrocken jag köpt av prisentkortet jag fick av faster Monika och farbror Lasse. Tusen tack


Sen vill jag tacka alla för alla gratulationer samt min faste och farbror som tagit i mot oss i  sitt hem och tagit hand om oss. Tusen tack allihopa.

 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0